مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: دو میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در این استان تولید شده که قرار است ۱۲ میلیون اصله نهال طی چهار سال در اقصی نقاط این استان غرس شود.

اسفندیار خزائی درباره کمربند حفاظتی استان همدان گفت: به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی ایجاد کمربند حفاظتی با رویکرد تعیین حدود اراضی، ملی و آگاهی دادن به کشاورزان و بهره برداران منطقه اجرا شد.

او گفت: طرح کمربند حفاظتی به وسیله نصب ستون‌های بتنی (بنج مارک‌ها)، کانال، کشت نهال صورت گرفته و با این کار مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مشخص می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه فشار دام به مراتع همدان ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع است، گفت: این استان دارای یک ایستگاه تولید بذور مرتعی است که میزان تولید آن به ۴۰۰۰ کیلوگرم در سال می‌رسد.

خزائی با اشاره به اینکه همدان دارای ۱۰۸۵ سامانه عرفی ممیزی شده به وسعت ۶۶۹ هزار و ۱۷۵ هکتار است، گفت: تاکنون ۸۵۹ پروانه چرا برای روستائیان و عشایر استان همدان صادر شده است.

او گفت: شمار بهره برداران مجاز از اراضی ملی استان همدان ۶۴ هزار و ۴۸ نفر و میزان دام مجاز نیز ۵۳۰ هزار و ۶۶۹ واحد دامی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه همدان تنها استانی است که وسعت منابع طبیعی آن کمتر از اراضی کشاورزی است، گفت: با ایجاد کمربندی سبز نسبت به رفع ۱۰۰ درصدی تداخلات در شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ، تویسرکان و نهاوند اقدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.