رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح ضربتی کاهش تلفات در حوادث ترافیکی در این استان خبر داد.

دکتر شمسی پور در تشریح این خبر اظهار داشت: برنامه عملیاتی "طرح ضربتی کاهش تلفات در حوادث ترافیکی مرتبط با وقایع حین و بعد از حادثه و ارتقای کیفیت خدمات فوریت‌های پزشکی" با همکاری اورژانس، معاونت درمان، معاونت بهداشت و روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می‌شود.
 
وی افزود: در این طرح بر راهبری و هدایت موثر عملیات، زودتر رسیدن به صحنه حادثه، زودتر رساندن مصدوم به مراکز درمانی، آموزش پرسنل و رفع نواقص در دانش و مهارت آن‌ها برای مدیریت مصدومین ترافیکی در صحنه حادثه و حین انتقال، هماهنگی با سازمان‌های همکار و پشتیبان خصوصا پلیس راهور، راهداری، هلال احمر، آتش نشانی و ... در راستای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات و توسعه نظارت، کنترل و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و داده کاوی عملیات تاکید شده است.


بیشتر بخوانید


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی استان اضافه کرد: همچنین تمرکز بر پذیرش سریع و بی قید و شرط مصدومین در تمامی مراکز درمانی و ارائه خدمات با کیفیت و تعیین تکلیف سریع در بخش اورژانس بیمارستان‌ها، هماهنگی و عملیات مشترک بین اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در پاسخ به حوادث، آموزش پرسنل مراکز خدمات جامع شبانه روزی به عنوان اولین سطح مراجعه مصدومین حوادث ترافیکی، بازنگری طرح‌های سنجش سلامت جسم و روان رانندگان حمل و نقل عمومی و پرخطرو تمرکز بر تهییج افراد همکار شاغل در مراکز درمانی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و واحد‌های بهداشتی شبانه روزی از دیگر اهداف این طرح است.
 
ارتقا آگاهی در سطح جامعه با تهیه برنامه‌های آموزشی و پخش مکرر آن از طریق رسانه‌های ملی به ویژه صدا و سیما ایجاد کمپین عمومی برای پیشگیری حوادث ترافیکی با استفاده از رسانه‌های ملی، جراید و فضای مجازی، استفاده از روش‌های رسانه‌ای و اثربخش برای درک اهمیت و پیامد‌های کوتاه مدت و بلند مدت حوادث ترافیکی بر سلامت جامعه نیز در این طرح مورد تاکید است.
 
دکتر شمسی پور ادامه داد: واکنش سریع به حوادث ترافیکی حین و بعد از حادثه در قالب طرح ضربتی کاهش تلفات در حوادث ترافیکی، در پی افزایش آمار میزان تصادفات عملیاتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار