سعید جابری انصاری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این پس فعالیت رسانههای استان البرز بر اساس شیوه نامه جدیدی که از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی ابلاغ شده است رتبه بندی و ارزیابی میشود، اظهار کرد: رسانهها براساس شاخصهای محتوایی که جریان سازی نتیجه بخش، امیدآفرینی و نقد کارشناسی در منطقه و استان را تحت شعاع قرار دهد امتیاز بندی میشوند.
وی توجه به مسائل استان در تولید محتوا را نیز در این ارزیابیها مهم خواند و افزود: تراز نویسندگان نیز بر مبنای همین شاخصها ارزیابی و تعیین میگردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: عکسهای تولیدی و اختصاصی، انتشار سرمقاله، یادداشتها و مصاحبههای تولیدی، پاسداشت زبان پارسی، گرافیک، صفحه آرایی، تعداد شمارگان و کاربران فعال در شبکههای اجتماعی، فروش نسخه الکترونیک رسانه، پوشش بیمهای خبرنگاران تحت مجموعه از سوی سرپرستان نمایندگی نشریات سراسری، از محورهای مهم برای ارزیابی فعالیتهای رسانههای سراسری است.
جابری انصاری با بیان اینکه تولید محتوا بر اساس شعار سال و مقابله با اخبار جعلی نیز در امتیاز بندی رسانهها مورد توجه است، گفت: تولید محتوا با رویکرد ارتقا سواد رسانهای مخاطبان با روشن ساختن افکاری عمومی جامعه، تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی، مبانی تفکر سیاسی امام راحل، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از دیگر معیارها برای ارزیابی و رتبه بندی رسانهها میباشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: تعداد صفحات و سایت اینترنتی فعال با قابلیت دسترسی به آرشیو رسانهای از دیگر ملاکها برای رتبه بندی رسانههای استانی محسوب میشود.
وی افزود: در استانها سرپرستان رسانهای بر اساس تعداد خبرنگارانی که مطابق فهرست سامانه تأمین اجتماعی برای آنها بیمه لحاظ شده است نیز ارزیابی و رتبه بندی میشوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز این اقدام را گامی مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ساماندهی فعالیتهای رسانهای در استانهای کشور قلمداد کرد و گفت: تفکیک رسانههای تأثیرگذار و غیر رسانهایها از طریق شاخصهای پیش بینی شده با سهولت بیشتری صورت میگیرد و در تصمیم گیریهای کلان نیز بعنوان معیار و شاخص مد نظر خواهد بود.