قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش احزاب گفت: احزاب باید از حالت نقادانه به سمت‌وسوی ارائه راهکار‌های نظری، علمی و عملیاتی با هدف تحول در سطح کشور حرکت کنند.

حمیدرضا ترقی امروز یکشنبه به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس حزب مؤتلفه اسلامی در نشست با خبرنگاران در شهرکرد گفت: در نظام اجرایی کشور، هنوز جایگاه مناسب و نقش مؤثری به احزاب داده نشده است.

وی افزود: امیدواریم مسوولان با حرکت در مسیر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی جایگاه احزاب در نظام سیاسی کشور را ارتقا دهند.

ترقی به نقش و جایگاه مردم در ارزیابی آگاهانه مسوولان اشاره و تصریح کرد: این مهم با تقویت احزاب پُررنگ خواهد شد و این روند باعث تحول در احزاب خواهد شد.


بیشتر بخوانید


قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی نُخبه‌پروری و تربیت نیرو‌های در تراز انقلاب اسلامی را از وظایف مهم احزاب دانست و اظهار داشت: در تحول احزاب باید به گفتمان کلی ذیل گفتمان انقلاب اسلامی توجه شود.

وی توجه به جهاد تبیین را ضروری دانست و گفت: احزاب باید جامعه‌پذیری سیاسی نسل را در کشور ایفا کنند.

ترقی تاکید کرد: احزاب نباید تسلیم فضای سیاسی کشور شوند و کنش‌گری سیاسی داشته باشند با به وظایف خود در برابر جمهوری اسلامی عمل کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود و ناکارآمدی‌هایی در برخی بخش‌ها افزود: دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای داشته که بسیاری از این خدمات در حوزه‌های زیربنایی و زیرساختی است قابل مشاهده نیست.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی به مشکلات و موانعی فعالیت‌های حزبی در کشور اشاره و تصریح کرد: تکثر احزاب در ایران روند مطلوبی نداشته و فعالیت چند حزب قوی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در معادلات سیاسی کشور داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت کنونی احزاب براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حزبی یادآور شد: تفاوت‌های فیلتری و سطحی نباید مانع انسجام حزبی در روند توسعه کشور شود.

ترقی با اشاره به طرح گفتمان ایمان و اُمیدآفرینی در جامعه از سوی رهبر عزیز انقلاب اظهار داشت: در این راستا گروه‌های سیاسی و احزاب باید به این باور برسند.

وی با اشاره به اظهارنظر مستمر حزب مؤتلفه اسلامی در مسایل سیاسی کشور گفت: سید مصطفی میرسلیم به‌عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی حق اظهار نظر در مسائل مختلف کشور را دارد، اما تولیدات کیفی کشور باید مورد حمایت همگان باشد.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: معتقدیم مصطفی میرسلیم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بیان مطلب مرتبط با خودرو به‌علت برخی شانتاژ‌های رسانه‌ای منفعل شد و حزب مؤتلفه اسلامی به‌خاطر بی‌بهره بودن از قدرت رسانه‌ای، نتوانست این موضوع را شفاف‌سازی کند.

ترقی به آسیب‌های فراوان ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌ویژه در حوزه فرهنگی و نسلی اشاره و تصریح کرد: کاهش جمعیت و باروری از برنامه‌های غرب در رواج این ویروس بوده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌جاری یادآور شد: فراهم کردن زمینه‌های رضایت‌مندی مردم و عملکرد مطلوب مسوولان می‌تواند در افزایش مشارکت انتخابات تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

وی گفت: عملکرد مجلس یازدهم به‌ویژه در شفافیت آرا و رفع مشکلات معلمان در مجموع مثبت و مطلوب بوده است.

ترقی تاکید کرد: عملکرد دولت سیزدهم مثبت است و معتقدیم میتواند با بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمدتر بخش‌های ضعیف‌تر را تقویت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار