رشد گروه‌های تربیتی از اهداف رویداد الف‌تا است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف از رویداد الف‌تا رشد، هم افزایی و تعامل گروه‌های تربیتی است. 

پارسا نیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین گفت: ما می‌خواهیم رویداد الف‌تا نقطه آغازی برای تعامل گروه‌های تربیتی باشد به همین خاطر بود که ۱۶ هزار اثر دانش آموزی به دبیرخانه این رویداد ارائه شد. همچنین ۲۰ هزار اثر از سوی معلمان آموزشی مقطع ابتدایی داشتیم.

وی با بیان این که تلاش کردیم داوری منصفانه با معیار‌ها و استاندارد‌های مشخص داشته باشیم، گفت: چند بخش در این رویداد طراحی کردیم در بخشی از این رویداد مدارسی را گردآوری کردیم که مجموعه‌ای از اقدامات را در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا کرده بودند. 

وی افزود: در این بخش سه مدرسه برتر انتخاب خواهند شد و ۳۰۰۰ اثر هم در این بخش وارد مرحله کشوری شدند که ۲۸۵ اثر در مرحله کشوری پذیرفته شده است.

پارسانیا با شاره به این که از  ۱۷ کشور ۱۰۰ اثر ارسال شده است گفت:  این آثار از کشور‌های عراق، سروستان، نیجریه، لبنان  و سوریه ارسال شده که این را می‌توان فرصتی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی تلقی کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش دیگر این رویداد را به ایده‌ها و طراحی‌های تربیتی اختصاص دادیم. برای مثال ایده یک معلم برای جذابیت در انتقال مطلب یا یک طراحی نوآورانه توسط معاون مدرسه از موضوعات این بخش از رویداد بوده است.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل رویداد گفت: نوآوری‌ها و ایده‌های تربیتی جذابی از ۹ کشور در قالب نوآوری‌های معلم آموزی دانش آموزی و در سطح مدرسه ارائه شده است امیدواریم ارائه این برنامه‌های بین‌المللی به افزایش آگاهی‌ جهان اسلام منجر شود.

پارسانیا سرسرای حل مسئله را بخش دیگر این رویداد عنوان کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش حدود ۸ مشکل شناسایی شده که از همه دانش آموزان، معلمان و آموزگاران می‌خواهیم در این رویداد حضور پیدا کرده و ایده‌های خود را برای رفع این مشکلات ارائه دهند.

پارسانیا گفت: هدف از رویداد الف‌تا رشد، هم افزایی و تعامل گروه‌های تربیتی است.  امیدوارم همه گروه‌های تربیتی بیشترین همکاری و بیشترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشند و شبکه‌ای از گروه‌های تربیتی ایجاد کنند.

برچسب ها: رشد ، الفتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار