افزایش محسوس دما و خطر آتش‌سوزی مراتع آذربایجان‌شرقی

 رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش محسوس دما طی امروز گفت: احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در استان وجود دارد.

آقای امیدفر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در چهار روز آینده جوی پایدار در استان آذربایجان شرقی حاکم می شود و احتمال وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای در برخی نواحی استان طی امروز دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: به علت افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و بروز خسارت وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص ضروری است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی گفت: احتمال بروز خسارت ناشی از تنش دمایی به بخش های کشاورزی، دامداری و پرورش زنبور عسل وجود دارد.

آقای امیدفر ادامه داد: مسافران و گردشگران در صورت روشن کردن آتش نیز از خاموش شدن کامل آن پیش از ترک محل اطمینان حاصل کرده و مردم از حضور در فضاهای باز به ویژه در ساعات اوج گرما خودداری و تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از گرمازدگی اتخاذ کنند.

وی یادآور شد: از روز یکشنبه دمای استان تا حدودی کاهش می یابد و گذر امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر و در نواحی شمالی و شرقی استان بارش پراکنده باران می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.