فردی در شبکه‌های اجتماعی که از یک شهروند ۹۰ میلیارد ریال اخاذی کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری با اغفال در فضای مجازی، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد، متهم اهل یکی از استان‌های شرقی کشور با برنامه ریزی قبلی و با تعدادی سیم کارت از طریق شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام خود را یک زن مجرد معرفی و با شاکی طرح دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد مال باخته عنوان داشت، دچار بیماری سختی شده و نیاز به درمان دارد و پس از آن ارتباط خود را قطع می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: پس از گذشت یک ماه، متهم با مال باخته تماس می‌گیرد و این بار با تغییر صدا، خود را وکیل زن معرفی و وی را تهدید به افشای این رابطه و مقصر در مرگ موکلش و طرح شکایت از او می‌کند.

سرهنگ خسروی افزود: از آنجایی که مال باخته متاهل بوده برای حفظ آبروی خود، مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد، ۲۰ فقره چک به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به کلاهبردار می‌دهد و سند یک دستگاه آپارتمان واقع در چالوس را به نام وی انتقال می‌دهد.

او با بیان اینکه متهم در مجموع مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از شاکی پرونده کلاهبرداری کرده، گفت: با انجام تحقیقات فنی و بررسی‌های همه جانبه متهم در چالوس شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از محل اختفای وی، ۲ فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی، سند یک واحد آپارتمان، ۳ برگ کاغذ بدون نگارش و دارای اثر انگشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس خطاب به شهروندان، گفت: به دلیل پیچیدگی و لایه‌های پنهان در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنند تا در دام افراد شیاد قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.