۶۸ هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بیش از ۶۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد در حالی که سال گذشته تنها ۳۰ هزار تن گندم خریداری شده بود.

ابوالحسن صداقت کیش مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به تناسب زمین های زراعی خود، افزایش تولید داشته و میزان گندم خریداری شده از کشاورزان نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: گندم کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان حدود ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و یک درصد باقی مانده نیز تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

صداقت کیش تصریح کرد: در صورتی که قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان ابلاغ شود و گندم افزایش قیمت پیدا کند، ما فایل های اصلاحی را مجددا به بانک ارائه می دهیم و شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین اعتبار می کند و مابقی پول به کشاورزان پرداخت می شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هنوز میزان افزایش قیمت مشخص نیست و در سامانه نیز قیمت همان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ابراز کرد: علاوه بر خرید گندم تضمینی، هر ساله جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گندم بذری نیز از کشاورزان خریداری می کند، که بذر استان و چند استان دیگر را نیز تامین می کند.

صداقت کیش گفت: بر اساس سامانه، پول کشاورزان کلزا نیز پرداخت شده است و اگر افزایش قیمت داشته باشیم، تأمین اعتبار شده و پرداخت می شود.

سال زراعی جاری ۷۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۰ هزار هکتار مزرعه آبی در استان زیر کشت محصول گندم رفته است.

سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول زراعی معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۱۱ هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.