فرماندار و مسئولان شهرستان لنده مشکلات مردم مناطق عشایری کوه سیاه و دلی خیارکار را بررسی کردند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: عشایر قشر مولد جامعه و مردمان پر تلاشی هستند و با سخت کوشی و تلاش خود برای تامین نیاز‌های جامعه در بخش فرآوده‌های دامی همواره می‌کوشند.

جلال دانش با اشاره به اینکه عده‌ای از عشایر کوه سیاه از شیوع بیماری تب مالت در سال گذشته و امسال گله‌مند هستند گفت: هر ماه تا پایان کوچ، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و کارشناسان دامپزشکی باید برای رفع مشکلات بهداشتی و دامی عشایر کوه سیاه تا کنترل این بیماری اقدام لازم را انجام دهند.

وی عمده‌ترین مشکلات عشایر کوه سیاه شهرستان لنده را نبود راه مناسب با وجود بازگشایی توسط ماشین‌های راهداری امور عشایری،  کمبود آب آشامیدنی و بهداشتی و نبود آنتن دهی تلفن همراه عنوان کرد.

فرماندار لنده گفت: در دو سال اخیر ۲۰ حوضچه بتنی و سنگی برای ذخیره منابع آب در مناطق عشایری کوه سیاه توسط اداره امور عشایری این شهرستان احداث شد که مشکلات این قشر زحمتکش کمتر شود.

وی در ادامه سفر مسئولان به دلی خیار کارو رسیدگی به مشکلات مردم این منطقه گفت: آبیاری قطره‌ای بخشی از باغ‌ها در دست اقدام است و تا پایان امسال بخش زیادی از آن انجام می شود و بخش دیگری از آن سال آینده بهره برداری می شود.

در منطقه عشایری شهرستان لنده بیش از هزار خانوار عشایری با بیش از ۴۰ هزار رأس دام سبک زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.