۲ هزار و ۹۶۱ فقره تصادف در سه ماهه نخست سال به اورژانس خراسان جنوبی گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

 

حسینی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در سه ماهه نخست سال سه هزار و ۵۲۶ مصدوم تصادف به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان منتقل شده اند.

او افزود: مأموریت‌های اورژانس در این مدت ۳۱ هزار و ۸۹۶ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

حسینی بیان کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام شده در این مدت هشت هزار و ۸۰۳ مأموریت به صورت درمان در محل بوده است و در ۱۸ هزار و ۸۶۸ مأموریت اورژانسی، بیماران یا مصدومین با انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان منتقل شده اند.


بیشتر بخوانید


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ۸۱ هزار و ۷۰۴ تماس نیز در این مدت با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان برقرار شده که از این تعداد هزار و ۱۴۹ تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سامانه‌های اورژانس ۱۱۵ خراسان جنوبی ثبت شده است.

او اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی باعث ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی از سوی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به بیماران می‌شود.

حسینی بیان کرد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز بیرجند مردم در صورت تماس با ۱۱۵ باید نسبت به اعلام نام شهرستان و نشانی دقیق محل اقدام کنند و همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.