مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: برداشت گندم از ۵۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان آغاز شده و برداشت ۴۵ هزار تن محصول پیش‌بینی می‌شود. 

آقای خیراندیش گفت: در حال حاضر پنج مرکز خرید تضمینی گندم در کارخانه آردسازی سهند واقع در جاده هشترود – مراغه، کارخانه آردسازی سپید واقع در جاده علمدار، کارخانه آردسنبل واقع در اتوبان شهید درخشی، کارخانه آردسازی اطهر واقع در پنج کیلومتری جاده مراغه – بناب و شرکت تعاونی خداجو فعال است.

وی گفت:پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان در سال زراعی امسال به صورت تضمینی خریداری شود و تاکنون نیز حدود  و ۲۰۰ تن محصول به این مراکز انتقال یافته است.

آقای خیراندیش با بیان اینکه حدود ۲۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها قرار دارد بیان کرد: با توجه به مناسب بودن قیمت تصویبی خرید تضمینی گندم انتظار می‌رود کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را به نزدیکترین مرکز خرید تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه همچنین به کشاورزان شهرستان توصیه کرد که با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای شدید از مزارع خود در مقابل آتش‌سوزی‌های احتمالی محافظت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.