نرخ بیکاری آذربایجان غربی به کمترین میزان خود رسید

استاندار آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در استان در بهار امسال به رقم بی‌سابقه ۶.۷ درصد رسید.

استاندار آذربایجان غربی در نشست بررسی مصوبه‌های سفر به شهرستان نقده با اشاره به اینکه استان در حوزه ایجاد اشتغال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بسیار موفق بوده است، گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال به رقم بی‌سابقه ۶.۷ درصد رسید و از این بابت استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم کشور از نظر کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته که این رتبه نیز بی‌سابقه است.

محمدصادق معتمدیان   افزود: رسیدن استان آذربایجان غربی به رتبه پنجم کمترین نرخ بیکاری کشور در حالیست که طی سال‌های نه چندان دور، در رده‌های آخر این جدول قرار داشت و حتی در سال ۱۴۰۰، نخستین استان کشور در شاخص فلاکت که ترکیبی از نرخ بیکاری و نرخ تورم است، بودیم.

مقام ارشد اجرایی استان ادامه داد: رسیدن به نرخ بیکاری تک‌رقمی در فصول مختلف سال گذشته، کسب رتبه سوم در اشتغال بخش خصوصی در کشور و تحقق ۱۰۹ درصدی تعهد‌های اشتغال در سال گذشته در استان از جمله این موفقیت‌ها است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان در ریل توسعه قرار گرفته است، اظهار کرد: آثار برنامه‌های مدیریتی در توسعه استان مشهود است.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌ها، افزایش صادرات استان و رفع مشکلات در مرز‌ها و تجارت بین الملل است که در دستور کار جدی مدیریت استان آذربایجان غربی قرار دارد.

معتمدیان تاکید کرد: آذربایجان غربی در سال‌های اخیر جزو امن‌ترین استان‌های کشور بود که همین امر موجب ارتقای نرخ سرمایه‌گذاری در استان شد که این روند با قدرت ادامه می‌یابد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به برنامه میان مدت تعریف شده برای شهرستان‌های مختلف استان، گفت: در این راستا در شهرستان نقده، ۱۰۱ مصوبه اقتصادی و عمرانی به تصویب رسیده و با وجود محدودیت‌ها، برخی از آن‌ها با همت مدیران به نتیجه رسیده و برخی هم در حال تکمیل است.

وی اضافه کرد: یکی از کار‌هایی که باید با جدیت دنبال و محقق شود، اطلاع رسانی تحقق مصوبه‌ها به افکار عمومی و نیازمند همت همه مدیران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
دروغه آذربایجان بيشترين آمار بیکاری نسبت به سال‌های گذشته رو داره