در دولت سیزدهم ٢٩ قلم شی تاریخی و یک نقش برجسته ساسانی به کشور بازگردانده شد که این مجموعه‌ها در هفته دولت به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

علی دارابی، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در آیین رونمایی از نقش برجسته ساسانی بازگردانده شده از انگلیس گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق کنوانسیو‌های بین المللی پیگیر استرداد اشیا تاریخی خود است، در دولت سیزدهم ٢٩ قلم شی تاریخی و یک نقش برجسته ساسانی به کشور بازگردانده شد. این مجموعه در هفته دولت به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

قایم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ٢٩ اثر از فرانسه بازگردانده شد، این نقش برجسته ساسانی که امروز رونمایی شد ٣۵ سال پیش از کشور غیرقانونی خارج شده بود و هفت سال پیش در انگلیس کشف و پس از سه ماه نمایش در این کشور با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی دفتر رییس جمهور حدود دو هفته پیش از مسیر کشور امارات به کشور بازگردانده شد.

وی گفت: بیش از ٣٠ نقش برجسته دوره ساسانی داریم که سه اثر (ثابت) در قلمرو ایران فرهنگی است و مابقی در کشور خودمان است. یک کمیته مشترک با همکاری پژوهشگاه تشکیل می‌شود تا اصالت سنجی آثار کشف و مسترد شده در کلاس جهانی بررسی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار