سی امین دوره از مسابقات قرآنی مرحله کشوری ویژه کارکنان و خانواده و فرزندان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در رشته‌های مختلف آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این مسابقات در مجتمع فرهنگی شهید کسائی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هدف برگزاری این مسابقات ایجاد انس و الفت خانواده‌های کارکنان با قرآن است، زیرا قرآن کتاب هدایت همه انسان‌ها است.

فتحی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی؛ فرهنگ خدمت، ایثار، فداکاری و وظیفه‌شناسی است افزود: ان‌شاءالله ترویج فرهنگ قرآنی در جهادکشاورزی، سبب خدمت مطلوب‌تر به مردم و جلب رضایت مخاطبان خواهد بود.

معاون فرهنگی و آموزشی نمایندگی، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم از رقابت ۸۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های وزارت جهاد کشاورزی در تبریز خبر داد.

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی افزود: قرآن در جامعه ما باید جاری و ساری شود تا جامعه ما اسلامی شود و در عمل هم باید این اتفاق رقم بخورد. امروز در افتتاحیه سی امین دوره مسابقات قرآن همکاران، همسران و فرزندان وزارت جهاد کشاورزی به میزبانی استان آذربایجان شرقی هستیم. در مسابقات قرآن همکاران ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله استانی، ۸۰۰ نفر در مرحله منطقه‌ای رقابت کردند و ۸۰ نفر در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام خوئینی گفت: اگر قرآن در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات ما در جامعه حل خواهد شد. اخلاق جامعه ما اصلاح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات متعدد رهبر معظم انقلاب در مورد قرآن گفت: این مسابقات مقدمه‌ای برای مراتب بعدی فهم قرآن، کاربست قرآن و الحاق به روح قرآن است.

 سلمانیان افزود: خوب خواندن قرآن، زیبا قرائت کردن قرآن زیبا خواندن کلمات نیست بلکه نزدیک کردن به زیبایی ذاتی خود قرآن است. با قرائت، حفظ و ترتیل قرآن می‌خواهیم خودمان را انیس و مانوس بکنیم و به سمت معنای قرآن حرکت بکنیم. به سمت عقلانیت قرآن حرکت بکنیم. عقلانیت قرآنی یعنی انسانی که قرآن تعریف می‌کند. عقلانیتی که در آن انسان یک ماشین بیولوژیک ۸۰ ساله نیست، آن انسانی که غرب تعریف می‌کند در عقلانیت ما قفس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.