کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش وزش باد همراه با وزش باد‌های ۱۲۰ روزه  از روز چهارشنبه تا روز جمعه صادر شده است

کبری رفیعی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش وزش باد همراه با وزش باد‌های ۱۲۰ روزه  از روز چهارشنبه تا روز جمعه صادر شده است که زمینه ساز  وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی،  نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، جنوب شرق خراسان رضوی از جمله استان‌های درگیر این سامانه وزش باد هستند.

او می‌گوید: در بستر رودخانه‌های خشک شده طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، تیر‌های برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سالاز جمله مخاطرات این سامانه وزش باد است و توصیه می‌شود اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی را در دستور کار خود قرار دهند.

کارشناس هواشناسی گفت: در حال حاضر دمای هوای تهران  به ۳۸ درجه رسیده است که این افزایش دمای هوا تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: وزش باد ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار