غول انرژی فرانسه نسبت به کمبود گاز هشدار داد

مدیر عامل شرکت «توتال انرژی» هشدار داد که در صورت وقوع زمستان سرد ممکن است ذخیره گاز اتحادیه اروپا پاسخگوی تقاضا در این بلوک نباشد. 

پاتریک پویان، مدیر عامل شرکت توتال انرژی در یک سخنرانی در نشستی اقتصادی هشدار داد که اتحادیه اروپا ممکن است زمستان امسال هم با محدودیت‌های عرضه گاز مواجه شود.

به گزارش آر تی، او می‌گوید ذخایر گاز اتحادیه در ماه اکتبر (مهرماه) پر خواهد شد، اما اگر زمستان در اروپا سرد باشد، این ذخایر برای پاسخگویی به تقاضا در طول فصل زمستان کافی نخواهد بود.

مدیر عامل توتال انرژی تاکید کرد این موضوع لزوماً به بدان معنا نیست که اتحادیه اروپا بدون گاز خواهد ماند، اما به هر حال چنین رخدادی سبب می‌شود اتحادیه انرژی را با قیمت‌های بالاتری وارد کند و در نهایت قیمت‌ها در خود اتحادیه نیز بالاتر خواهد رفت.

گفتنی است، از زمان آغاز جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی خود به گاز روسیه است. در نتیجه این بلوک واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا را افزایش داده است. 

با این حال، به گفته مدیر عامل توتال انرژی، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکا ممکن است صادرات گاز طبیعی مایع به اروپا را به خطر بیاندازد. زیرا ممکن است آمریکا بخواهد از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت سوخت در داخل استفاده کند.

او هشدار داد: «اگر جمهوری خواهان تصمیم بگیرند صادرات را متوقف کنند، خطر بزرگی [اتحادیه اروپا] را تهدید می‌کند». 

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا زمستان گذشته شاهد افزایش بی سابقه بهای انرژی به علت کاهش واردات نفت و گاز از روسیه بودند. قیمت انرژی تا جایی بالا رفت که نشریه اکونومیست گزارش داد ممکن است در زمستان گذشته، گرانی انرژی بیش از همه گیری کرونا قربانی گرفته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
آخرش متوجه نشدیم به لبنان ارسال می کنیم ،به اسراییل
برده خواهد شد،فعلا که عراق با غربی ها برای بلعیدن منابع ما
هم پیمان شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۶:۳۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
باید دید آیا گاز اهدایی از ایران به عراق سر از فرانسه در می آورد یا نه؟ امریکایی ها در عراق مسلط هستند.
آخرین اخبار