مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان و فعالان حوزه اقتصادی استان در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این نشست با اشاره به چگونگی فعالیت کمیته‌های مختلف برای انتخاب واحد‌های نمونه گفت: از میان ۲۴۰ فرم دریافتی توسط دبیرخانه، هفت واحدنمونه از میان ۱۱ گروه صنعت مختلف، انتخاب شد.

محمود بنا نژاد افزود: در روز۱۰ تیرماه و در حضور رئیس جمهور از این واحد‌ها تقدیر شد که برای استان، اتفاق بی نظیری بود.

در ادامه این مراسم از سند اولویت‌های سرمایه گذاری استان رونمایی شد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان گفت: اولویت‌های صنعتی و معدنی از عوامل رشد اقتصادی هر کشوری است و برای تهیه این سند نشست‌های تخصصی مختلفی با توجه به اسناد بالادستی برگزار و سند تهیه شد.

غلامرضا نوفرستی با اشاره به ۴۰۰ صفحه این سند افزود: در استان ۶ هزار و ۵۰۰ جواز صادر شده که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ولی دیگر در اولویت استان نیست و اکنون سرمایه‌گذاری ۲ هزا و ۶۰۰ کالا در استان توجیه پذیر نیست و ۲۰۰ کالا نیز در این مرز قرار دارد.
وی ادامه داد: قابلیت این سند به روز شدن آن است و با توجه به شرایطی که در آینده فراهم می‌شود این سند هم به روز می‌شود.

عضو خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: زیرساخت‌های استان نسبت به سایر استان‌های صنعتی بسیار ناچیز است، زیرا با داشتن پنج هزار و ۷۶۹ واحد تولیدی، سهم هشت درصدی را در کشور دارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد صنایع خراسان رضوی زیر ۵۰ نفر نیرو دارد و جزو صنایع خرد محسوب می‌شود و به عبارتی این استان خصوصی‌ترین، استان کشور است.

رییس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم با تشکر از حضور فعال اهالی رسانه گفت: آن‌ها با اخبار و گزارش‌های خود گام بزرگی در حمایت از صنعت، معدن و تجارت برداشتند.

فیروز ابراهیمی افزود: عرصه و تقاضا بالاترین مکانیزم ثبات قیمت است و باید به آن توجه بسیاری شود.

وی اظهارکرد: حوزه تولید و تجارت باید در یک کانون مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد، ولی اکنون نگاه به سمت ایجاد وزارت تجارت است و این موضوع موجب افزایش واردات در کشور خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: در برنامه هفتم توسعه رشد هشت درصدی مستمر و ۹ درصدی تورم مورد تاکید قرار گرفته و برای رسیدن به این هدف نیاز به سرمایه گذاری سالانه حداقل ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلاری است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز. در این مراسم گفت: از تاریخ ۲۴ تیرماه زمین به متقاضیان در شهرک شماره پنج کاویان داده خواهد شد.

محمود فرشچی افزود:تمام مستأجران می‌توانند کارگاه صنعتی خود را بدون مزایده در شهرک‌های صنعتی اطراف مشهد برپا کنند و ما آن‌ها را همیاری خواهیم کرد.

با حضور مسوولان قطعه زمین از شهرک تازه تاسیس کاویان مشهد به وسعت ۳۶ هکتار شرکت الکترو استیل واگذار شد.

این شرکت از تولید کنندگان بزرگ یخچال فریزر کشور بود که در حدود یک ماه قبل دچار آتش سوزی گسترده‌ای شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
aer
۰۸:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
با سلام. از میان 70 نفر بوده.