اجرای ۱۰۰ طرح آبرسانی و توسعه شبکه آب در کرخه

مدیر آب و فاضلاب کرخه از اجرای ۱۰۰ طرح آبرسانی و توسعه شبکه آب در این شهرستان به همت دولت سیزدهم خبر داد.

جواد مراونه به اجرای ۱۰۰ طرح کوچک، متوسط و بزرگ آبرسانی و توسعه شبکه آب و خط انتقال به منظور پایان بحران آبی و ارتقای کمی و کیفی در کرخه با همت دولت سیزدهم و توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب خوزستان اشاره کرد و گفت: اجرای همزمان این تعداد طرح آبرسانی در تاریخ این شهرستان بی‌سابقه بوده و ناشی از توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم برای پایان تنش آبی است.

او می‌گوید: ۲ شهر شاوور و الوان و حدود ۱۰۰ روستای کرخه با تنش آبی، تکمیل نبودن شبکه و یا کیفیت نامناسب آب مواجه بودند که به دلیل اهمیت موضوع تعریف طرح‌های متعدد آبرسانی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مراونه شهرستان کرخه ۶ روستای محروم از شبکه آبرسانی داشت که با اجرای خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و توسعه شبکه داخلی آبرسانی به طول ۸ کیلومتر همه این روستا‌ها از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

مدیر آب و فاضلاب کرخه گفت: در حال حاضر هیچ منظقه مسکونی و روستایی بدون آب در این شهرستان وجود ندارد، طرح‌های در دست اقدام آبفای کرخه ۹۰ درصد جامعه هدف این شرکت را در شهرستان شامل می‌شود که نشان دهنده حجم بالای کار برای توسعه آبرسانی در منطقه است.

این مقام مسئول گفت: طرح‌های آبرسانی و توسعه شبکه به مرور در حال بهره برداری هستند، ۲ طرح مهم آبرسانی برای پایدارسازی و بهبود تامین آب ۲ شهر در کرخه از نظر کمی و کیفی در دست اقدام است که طرح آبرسانی به شهر شاوور آماده بهره برداری بوده و طرح آبرسانی به شهر الوان نیز تا آخر تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مراونه می‌گوید: بهره برداری از این ۲ طرح مهم آبرسانی علاوه بر کمک به پایداری بیشتر آب موجب بهبود قابل توجه کیفیت آب مناطق مختلف این شهرستان می‌شود.

برچسب ها: آبرسانی ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.