طرح الفین پتروشیمی گچساران اجرایی شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس گفت: محصول این طرح پتروشیمی، تولید یک میلیون تن اتیلن در سال است.

حسن نشان زاده نقشه راه هلدینگ خلیج فارس را به سرانجام رساندن طرح‌های بر زمین مانده ذکر کرد و گفت: مجتمع پتروشیمی گچساران از زمان صدور مجوز در ۱۹ سال پیش، با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو بوده که تغییرات زیاد مدیریتی، تعدد پیمانکاران، مسائل ناشی از تحریم و از همه مهم‌تر نبود پشتیبانی مالی از آن جمله هستند که مانع قرار گرفتن این مجتمع در مدار تولید شدند.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس محصول طرح الفین پتروشیمی گچساران را یک میلیون تن اتیلن در سال ذکر کرد که خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و همچنین مجتمع‌های ممسنی، دهدشت، بروجن، پلیمر گچساران و کازرون را تأمین می‌کند.
 
وی گفت: تلاش شده بیش از ۸۰ درصد نیازمندی‌های این پروژه از جمله کاتالیست‌های مورد نیاز مجتمع، مشعل‌های کوره‌ها، مخازن تحت فشار از داخل تأمین شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس گفت: این مجتمع در آینده خواهد توانست از فلرسوزی جلوگیری کند و موجب رونق شهرستان گچساران شود.
 
نشان‌زاده گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال گاز اتان از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر خوراک طرح الفین پتروشیمی گچساران را تأمین می‌کند.
 
وی افزود: قرار گرفتن مجتمع پتروشیمی گچساران در طبیعت زاگرس ایجاب می‌کند که این طرح با طبیعت سازگار باشد در نتیجه در راستای جلوگیری از آلایندگی و حفظ محیط‌زیست، مدیریت آب در این مجتمع اعمال می‌شود و هیچگونه پساب مایعی از مجتمع خارج نخواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.