هشدار؛ کاهش کیفیت هوای کرج و ساوجبلاغ

مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای شهرستان های کرج و ساوجبلاغ به دلیل پایداری هوا برای گروه های حساس ناسالم شده است.

بر اساس اعلام روز سه شنبه مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز ، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه فرهنگسرای شهرستان کرج را ۱۰۶ و در ایستگاه فرمانداری ساوجبلاغ ۱۳۸ اعلام کرده اند که بر همین اساس وضع کیفی هوا در این شهرستان ها به مرحله هشدار رسیده است.

بر اساس همین گزارش وضع کیفی هوا در شهرستان های اشتهارد و نظرآباد نیز قابل قبول و سالم است.

اداره کل حفاظت محیط زیست البرز توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی، ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک است.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.