کرمانشاه پایلوت سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبی کشور

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی کرمانشاه گفت : کرمانشاه باید در استفاده از آب سامانه گرمسیری در اولویت باشد.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی کرمانشاه در جلسه سرمایه‌گذاری طرح‌های آبی استان که امروز (۲۰ تیر) برگزار شد، از اینکه کرمانشاه به عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبی کشور انتخاب شده ابراز خرسندی کرد و گفت : برای اینکه بتوانیم در جذب سرمایه‌گذاران بخش عمومی و خصوصی در طرح‌های آبی خوب عمل کنیم، باید از تجارب موفقی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در طرح‌های آبی نباید مانع اختصاص اعتبارات دولتی به پروژه‌های حوزه آب شود و این دو باید به صورت مکمل در کنار یکدیگر مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم تشکیل قرارگاه سرمایه‌گذاری آب در استان و مشخص شدن نقش هر بخش در این زمینه تاکید کرد و افزود: آمادگی داریم سند سرمایه‌گذاری در طرح‌های آب استان کرمانشاه را نیز تدوین کنیم.

محمدی به بیان چند مطالبه مهم کرمانشاه از وزارت نیرو هم پرداخت و تکمیل سامانه گرمسیری را از مهمترین این موارد برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه منبع آب است و آب سامانه گرمسیری ابتدا باید به مردم استان برسد و سپس از کرمانشاه خارج شود، عنوان کرد: این گلایه وجود دارد که چرا در حالیکه قطعات اول این سامانه که مربوط به کرمانشاه است تکمیل نشده، اعتبارات به سایر قطعات اختصاص می‌یابد.

محمدی افزود: ما مخالف تخصیص آب به نقاط دیگر نیستیم، اما کرمانشاه که منبع تامین آب است باید در اولویت باشد.

وی بر لزوم تعیین تکلیف سامانه سردسیری نیز تاکید کرد که تاثیر بسزایی در توسعه کشاورزی منطقه و تامین امنیت غذایی کشور خواهد داشت.

موضوع دیگری که محمدی به آن اشاره کرد لزوم بازچرخانی پساب برای استفاده از صنایع در شرایط محدودیت آبی کنونی بود و گفت: در حال حاضر قیمت پساب برای استفاده بخش خصوصی جذاب نیست.

وی با بیان اینکه قیمت پساب برای استفاده صنایع باید صرفه اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: خوشبختانه صنایع استان برای استفاده از پساب تصفیه شده اعلام آمادگی کرده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.