کلاهبردار اینترنتی فروش خودرو دستگیر شد

فرمانده انتظامی رودسر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار میلیاردی خودرو در یکی از سامانه‌های خرید و فروش برخط خبر داد.

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر با اشاره به شکایت شهروند رودسری مبنی بر کلاهبرداری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی گفت: این فرد برای خرید خودرو از طریق درج آگهی در یک سامانه خرید و فروش مجازی این مبلغ را به عنوان بیعانه واریز کرده بود.

او افزود: با انجام تحقیقات سرنخ‌هایی از متهم در استان البرز به دست آمد و مأموران پلیس فتا با هماهنگی قضایی به این استان اعزام و با همکاری مأموران کلانتری ۱۴ فردیس این فرد را شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته فرمانده انتظامی رودسر، متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و اذعان کرد حواله جعلی خرید خودرو را از طریق پیام‌رسان برای جلب اعتماد مالباخته ارسال و با توجه به مسدود بودن حسابش از شماره حساب پدر، مادر و برادرش برای انتقال وجوه کلاهبرداری استفاده کرده است.

سرهنگ جوانمردی با اشاره به اینکه این متهم با ۲۸ سال سن برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است، تصریح کرد: پرونده این فرد برای شناسایی شکات احتمالی باز است.

او گفت: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از فضای مجازی و درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز مبلغ توسط خریدار، متهم دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست و یا از تحویل کالا و یا برگشت مبلغ دریافت خودداری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.