سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بخش عمده ای از اختلافات در بخش قضایی مربوط به اسناد عادی است که بارسمی شدن آنها این مشکلات رفع می شود.

علی خضریان گفت: در رابطه با بانک‌ها تأثیرات اسناد عادی کاملاً مشهود است چرا که معاملات و پرداخت وام بر اساس اسناد عادی باعث افزایش عدم پرداخت تسهیلات می‌شود و چالش‌هایی را برای ضامن ایجاد میکند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، مسئله پولشویی و زمین خواری متاثر از عدم بازپرداخت ها و درگیری مردم و ضامنین با این معضل، اختلافات قضایی در مالکیت اسناد ۴٠ درصد از روستاییان کشور و بسیاری دیگر از این موارد باعث شد رهبری با ارجحیت فقه حکومتی بر فقه انفرادی باعث تسهیل در تصویب نهایی این قانون مهم شوند.

او می‌گوید: در صورتی که اسناد عادی از بین برود مشکلات بسیاری از مردم رفع می شود . به طوری که در مراجعات به محاکم قضائی به روشنی می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از اختلافات موجود به اسناد عادی مربوط می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
تمام معاملات باید در سامانه ثبت بشه و قیمت ها حالت دستوری و بخشنامه ای بشه که کسی نتونه گرانتر و خارج از عرف معامله کنه! بعضی وقتها آزادی به حد و مرز میشه حکایت این روزهای مستاجران و خریداران و سود به جیب فروشنده، بنگاه دار و مالک می رود (سود نامتعارف)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
خودمن دوسال پیش یک دستگاه تراکتورفروختم تحویل خریداردادم قولنامه رانوشت ولی برگ قولنامه رادست من نداد بعددوسال رفته قولنامه رادستکاری کرده نوشته اززمانی که تراکتورخریدم تا الان دست فروشنده بوده دادخواست اجرت المثل کرده درصورتیکه تراکتورده ماه دست خودش بوده موتورتراکتورراسوزانده خودتراکتوررااوراق کرده بود ومن دوباره ازاوخریدم بانصف مبلغی که که گرفته بودم موتورسوخته واوراق الان زده به حاشا منکرخداورسول شده من بایدچکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
مجریان قانون باید بندبندقانون را اجرا کنند بابت شفاف سازی چه دستگاه دولتی چه سران چه ملت همه پیرو قانون باشن نه کم نه زیاد ولی توی دستگاه قضایی هنوز فساد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۲
چراباید مردم کشور ما بخاطراین قوانین وقتشونوتوی دادگاه‌ها تلف کنند باید این قوانین اصلاح بشند ک مردم ازکاروزندگیشون نیفتند چون مردم خیلی ازجوانان خرید فروش ملک روهم نمیدونند واسه خودشون دردسرمیشه باید فکرچاره کردوراهی برای ازبین بردن کلاه برداری ها کرد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
بله دقیقا هرچی شکایت وشکایت کشی توی دادگاه‌ها هست همش سرزمین قولنامه های دست نویس هس اگر این جورچیزها حذف بشن ودراداره ثبت خرید وفروش بصورت کد ثبت بشه بهتره خوابها هستن ک از طریق همین قولنامه میکشونه ب چندین نفر میفروشن وکلاه برداری می‌کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
طرف زمین سند دارو قولنامه ای به چند نفر تفکیک کرده فروخته الان تکلیف خریداران با مبایعه نامه چی میشه ؟!!! اینکه بدتر شد
آخرین اخبار