لبنان از صهیونیست‌ها به سازمان ملل شکایت خواهد کرد

لبنان تایید کرد به دلیل اشغال روستای غجر در جنوب این کشور توسط صهیونیست‌ها، از آن‌ها به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

لبنان اعلام کرد که قصد دارد از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و شورای امنیت به علت اشغال روستای غجر در جنوب لبنان شکایت کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به هیات دائم لبنان در سازمان ملل دستور داده است شکایتی را تقدیم دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت بابت اشغال روستای غجر در جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی کند.

وزارت خارجه لبنان در این خصوص افزود: این اقدام نقض آشکار و خطرناکی است که به تخلفات روزانه و مستمر اسرائیل و نقض حاکمیت لبنان و مصوبه ۱۷۰۱ اضافه می‌شود.

این وزارتخانه از سازمان ملل خواست این نقض عمدی حاکمیت لبنان را محکوم کند. این وزارت‌خانه همچنین تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید خیلی فوری و بدون شرط اراضی لبنان را ترک کند.

رژیم صهیونیستی چندی پیش حصاری را در مرز روستای غجر در جنوب لبنان نصب کرد.

حزب الله لبنان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های صهیونیستی اخیرا اقدامات خطرناکی در بخش لبنانی روستای مرزی غجر اتخاذ کرده اند و افزود که این اقدامات منجر به جدا شدن این روستا از محیط طبیعی تاریخی خود در اراضی لبنان شده و این رژیم کنترل خود را تحمیل کرده است.

بیانیه مذکور افزود که این اقدامات خطرناک و تحولات گسترده، اشغال کامل بخش لبنان غجر با قدرت سلاح و تحمیل وضعیت موجود است. حزب الله در پی این تحول خطرناک، از حکومت لبنان و ملت آن خواست برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار