مصرف برق در بروجرد ۱۰ درصد افزیش یافت

مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

محمدعلی خسروی  مدیر امور توزیع برق بروجرد اظهار کرد: پیک مصرف روزانه برق مشترکان بروجردی هم اکنون ۱۵۰ مگابایت است.

وی با تاکید بر اینکه باید از دور کند کولر‌های آبی و درجه متعادل کولر‌های گازی استفاده کرد، افزود: هر مشترک می‌تواند تا ۶۰ درصد در مصرف سیستم سرمایشی نیز صرفه‌جویی کند که عدد قابل توجهی خواهد شد.

خسروی بیان کرد: امسال ۴۰ درصد مشترکان برق خانگی بروجرد با رعایت صرفه جویی از طرح تشویق برخوردار شده است.

مدیر امور توزیع برق بروجرد تصریح کرد: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات به صورت اجباری موظف هستند در وقت اداری ۳۰ درصد و در وقت غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند.

خسروی ادامه داد: کنتور‌های بخش اداری، کشاورزی و صنعت به صورت کامل هوشمند است و اگر تخلفی صورت گیرد، برق آن‌ها قطع خواهد شد.

وی گفت: اگر کشاورزان بین ساعت‌های ۱۱ تا ۱۸ که زمان اوج مصرف است از چاه‌های کشاورزی استفاده نکنند برق مصرفی ان‌ها رایگان محاسبه خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت نیز مقرر شد شهرک صنعتی و صنایع بزرگ تعطیلی روز جمعه را به یک روز از ایام هفته موکول کنند و به همین علت خاموشی بین هفته در بخش صنایع نخواهیم داشت.

خسروی افزود: سال گذشته صنایعی که با امور توزیع برق همکاری کرده‌اند در مجموع ۳۰ میلیارد ریال تشویقی دریافت کردند.

مدیر امور توزیع برق بروجرد خاطرنشان کرد: هر مشترک خانگی با صرفه‌جویی یک کیلوواتی مصرف برق خود، شامل پاداشی پنج برابری خواهد شد، این درحالی است که متوسط مصرف هر مشترک خانگی یک میلیون ریال به ازای هر یک کیلووات ساعت مصرف برق است.

خسروی عنوان کرد: امسال با این سیاست‌ها و همکاری خوبی که مشترکان داشته‌اند شاهد کمبود برق نبوده‌ایم و این انتظار می‌رود همچنان این صرفه‌جویی‌ها ادامه داشته باشد تا دچار مشکل نشویم.

مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: شهرستان ۴۰۰ هزار نفری بروجرد دارای ۱۵۰ هزار مشترک برق صنعتی و خانگی است که با توجه به شرایط موجود صرفه جویی ۱۰ درصدی می‌تواند زمان پیک مصرف برق را کاهش داد.

 

برچسب ها: برق ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.