خانواده مهمترین نهاد در فرهنگ و تمدن انسانی است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در فرهنگ ایرانی اسلامی ما روز خانواده به عنوان یک رویداد مهم ملی ثبت و یادآور اهمیت نقش خانواده به عنوان موثرترین نهاد اجتماعی است.

زهرا ابراهیمی   با تبریک روز خانواده اظهارکرد: به تاسی از تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب پیرامون قداست خانواده،می‌توان دریافت که تا چه میزان خانواده برای پیشبرد سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان موثرترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی، حائز اهمیت بوده و از این رو می بایست محور برنامه ریزی و راهبرد اساسی، پاسداشت آن در همه ایام باشد.

وی افزود: فرا رسیدن این روز را فرصتی مغتنم برشمرده تا بار دیگر به اهمیت نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده بپردازیم چرا نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت و بی بدلیل است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بانوان به عنوان مادران و همسران، نقش مهمی در تربیت فرزندان و حفظ ارتباطات خانوادگی مبتنی بر ارزش‌ها را دارند.

وی افزود: ارتباطات خانوادگی را تقویت و با پشتیبانی از همسر و فرزندان، بنیان خانواده را تثبیت و تحکیم می بخشند.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین بانوان ناظر به نقش تربیت نسل با توجه به نقش های متفاوت و مهم خود در نهاد خانواده، می‌توانند به عنوان انگیزه و الگو برای فرزندانشان عمل کرده و ارزش‌های خانوادگی، نوع ارتباطات، رعایت حریم ها، جایگزینی خطوط سبز به جای خط قرمزها را مستمرا در عمل آموزش دهند.

وی تصریح کرد: نقش زنان در تعالی نهاد خانواده به عنوان مهمترین و موثرترین واحد اجتماعی بسیار مهم است و به تکرار در سخنان امامین انقلاب نیز به نقش بانوان در انقلاب، جنگ تحمیلی، تربیت مردان نام آور پرداخته شده به گونه‌ای که امام راحل می فرمایند «از دامن زن مرد به معراج می رود».

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: روز خانواده می‌تواند به عنوان یک فرصت برای تقدیر از نقش زنان در خانواده و ترویج فرهنگ خانواده‌ محور در جامعه باشد

وی افزود: همچنین گرامیداشت روز خانواده می بایست به عنوان یک تعمق به نقش جدید خانواده در جامعه و ارتقای سطح کیفی زندگی خانواده‌ها، ایجاد فضای گفتمان بین نسلی متناظر با خواسته‌های نسل جدید بوده و از طرفی به توسعه فرهنگ خانواده محور کمک شایانی کند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: برای جامعه سترگ و اصیل سیستان و بلوچستان و خانواده های ارزشمند و نجیب سیستانی و بلوچ و همه اقوام دلسوز ساکن در استان ،توفیقات روز افزون ، صحت و شادکامی را از درگاه احدیت خواستاریم .

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار