معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی گفت: تقویت ارتباط بین اقوام و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اولویت اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

حجت الاسلام عباس سرشته در آیین شب شعر و موسیقی قلم افزود: شب‌های شعر اقوام برنامه ریزی میکنیم تا ظرفیت اقوام مختلف به نمایش بگذارند.
وی در ادامه راه اندازی، انجمن شعر اقوام، برگزاری جشنواره اقوام، برگزاری شب‌های فرهنگی اقوام مختلف استان از رویکرد‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آینده‌ای نزدیک است.

سرشته اضافه کرد: قرار است بعد از محرم و صفر جشنواره اقوام را برگزار کنیم و هر شب را به یک قوم اختصاص دهیم تا ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی تنها استانی است که پنج قوم را در خود جای داده و در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند، اظهار داشت: در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری باید پنج قوم در کنار یکدیگر دیده شوند و تمام تلاش ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با پویایی بیشتر در کنار هم به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در آیین شب شعر و موسیقی قلم ۲۳ نفر از شاعران شهرستان‌های خراسان شمالی به قرائت اشعار خود پرداختند و در ادامه برنامه دو قطعه موسیقی سنتی توسط هنرمندان گروه موسیقی درنا اجرا شد.

برچسب ها: موسیقی ، شب شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.