خرید گندم مازاد کشاورزان و برداشت این محصول در شهرستان های کنگاور و قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با اشاره به شروع فصل برداشت گندم در این شهرستان گفت : تاکنون ۳۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری و تحویل سیلو‌ها شده است.

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۲مرکز شامل مرکز خرید گلچین آرد کنگاور و مرکز ذخیره گندم شهرک صنعتی انجام می‌شود.

به گفته وی، کشاورزان می‌توانند با توجه به مسافت خود یکی از این ۲ مرکز را برای تحویل گندم مازاد برنیاز انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از هشت هزار هکتار از مزارع آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع دیم شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود در مجموع حدود ۵۰ هزار تُن محصول از گندم‌زار‌های این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور یادآور شد: تاکنون بیش از ۸۵ در صد اراضی دیم و ۷۵ درصد اراضی آبی گندم برداشت شده است

برداشت ۱۶ هزار و ۲۵۰ تن گندم از مزارع کشاورزی قصرشیرین

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۱۶ هزار و ۲۵۰ تن گندم از مزارع کشاورزی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

جبار خدامرادی افزود: امسال از سطح هفت هزار و ۳۶۵ هکتار اراضی آبی و ۲ هزار و ۴۱۰ هکتار دیم در مجموع ۱۶ هزار و ۲۵۰تُن محصول گندم برداشت شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و مابقی نیز توسط کشاورزان به صورت خود مصرفی استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: گندم مازاد کشاورزان توسط سیلوی طلای زرد و ۲ مرکز خرید اداره تعاون روستایی با قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان خریداری شد که نسبت به پارسال افزایش عملکرد داشته ایم و دلیل آن بارش‌های مناسب بود.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: مطالبات گندمگاران نیز بخش عمده آن پرداخت و در مراحل پایانی قرار دارد ضمن اینکه آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شده تا از آتش زدن کاه و پسماند مزارع کشاورزی خودداری کنند.

خدامرادی ادامه داد: در مجموع از سطح ۱۴۱ هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند این شهرستان با میانگین ۷۰ تن در هکتار تاکنون هشت هزار و ۵۴۰ تن محصول چغندر قند از سطح ۱۲۲هکتار مزارع زیر کشت برداشت و تحویل کارخانه‌های قند شده است.

وی اظهار کرد: از کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است و خرید محصول به صورت تضمینی توسط کارخانه‌های قند انجام می‌شود.

خدامرادی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در مجموع حدود ۱۰ هزار تُن محصول از مزارع چغندر این شهرستان برداشت شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.