مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی؛

میزان خسارت ناشی از طوفان گرد و خاک تا ۱۰ روز آینده اعلام می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اعلام خسارت‌های رسمی ناشی از طوفان گرد و خاک در برخی از مناطق استان طی یک هفته الی ۱۰ روز دیگر براساس وسعت خسارت‌ها اعلام می‌شود.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خسارتی به عنوان خسارت رسمی از طوفان گرد و خاک در خراسان‌جنوبی هنوز اعلام نشده، اما به صورت غیررسمی خسارت‌هایی گزارش شده است.

او افزود: آنچه به صورت غیررسمی مبنی بر خسارات طوفان در استان گزارش شده شامل بستری شدن تعدادی از بیماران که خوشبختانه فوتی وجود نداشته، خسارت طوفان به برخی از شبکه‌های برق‌رسانی، گلخانه‌ها و تأسیسات و محصولات کشاورزی، انسداد راه‌ها و خسارت مالی به برخی از شهرستان‌های استان از جمله نهبندان بوده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی  بیان کرد: طوفان در برخی از ساعات در برخی از روز‌های هفته گذشته به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید که به طور حتم خسارت‌هایی را به دنبال داشته است و طی یک هفته الی ۱۰ روز دیگر براساس وسعت خسارت‌ها اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه در حوادثی مانند زلزله و سیل تیم‌های ارزیاب برای ارزیابی خسارت از سوی مدیریت بحران به مناطق آسیب‌دیده اعزام می‌شوند، اما در مورد حوادثی همچون طوفان گرد و خاک خسارات ناشی از سوی خود دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی و ارائه خدمات صورت می‌گیرد، بیان کرد: خسارات بررسی شده ناشی از طوفان گرد و خاک توسط دستگاه‌ها به سازمان مدیریت بحران اعلام و بعد از تأیید به صورت رسمی اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در زمان طوفان از مردم خواسته می‌شود تا در موقع خروج از منزل از ماسک‌های مناسب و یا حداقل از ماسک‌های ساده استفاده کنند، از بیرون رفتن افراد سالمند، کودکان، مجروحان شیمیایی و بیماران تنفسی خودداری شود، در صورت امکان افراد از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز و یا اگر مجبور به سفر شدند و در صورت برخورد با طوفان در نزدیک‌ترین پارکینگ جاده‌ای نگه داشته و چراغ‌های ماشین خود را خاموش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.