مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت اتباع افغانستانی در صدر گردشگران سلامت به خراسان رضوی قرار دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در سه ماهه نخست امسال هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۵ درصدی دارد. 

داوود خوش شکن افزود: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۹۴۸ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) از ۵۱ ملیت به مراکز درمانی مشهد مقدس مراجعه کردند که این عدد در مقایسه با آمار ۱۳ هزار و ۷۴ گردشگر بهار پارسال که از ۴۵ ملیت بودند، حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد معادل هشت هزار و ۴۳۱ نفر از گردشگران سلامت در بهار امسال زن و بقیه مرد بودند که از خدمات پزشکی مراکز درمانی مشهد از جمله بستری، سرپایی، کلینیک، جراحی محدود این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب هشت هزار و ۷۰۸ نفر از افغانستان، سه هزار و ۶۸۴ نفر از عراق، ۷۹۳ نفر از ترکمستان و ۲۲۶ نفر از بحرین بودند. 

خوش شکن افزود: هم اکنون ۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی شامل پنج مرکز دولتی، ۱۴ مرکز خصوصی، ۱۵ درمانگاه تخصصی و سه مرکز درمانی جراحی محدود در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای مجوز IPD است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار