حجت‌الاسلام ادیانی گفت: مداح اهل بیت (ع) باید مصائب اهل بیت را به درستی و با روح حماسه برای مخاطب خود بیان کند چرا که حماسه یعنی عاشورا و عاشورا یعنی حماسه.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در نشست تخصصی، معرفتی، توجیهی مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) گفت: شهدا آقایان عالمند، شهدای کربلا آقایان شهدای این عالمند و امام حسین (ع) هم سید الشهدای تمام شهدای عالم است و اولین کسی که برای امام حسین (ع) روضه خوانده است، شخص نبی مکرم اسلام (ص) است و بالاترین مقتلی که امام معصوم (ع) به آن پرداخته در زیارت ناحیه مقدسه توسط امام عصر (عج) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: یقینا یکی از ابزار‌های مناسب برای نورانی کردن ذهن‌ها و دل‌ها همین هیئت ها، مداحی‌ها و روضه خواندن هاست؛ و در واقع باید شما جامعه مداحی، محرم را به واسطه خواندن مقتل‌ها و روضه‌ها وسیله معرفت مخاطبان خود نمایید.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: مداح اهل بیت (ع) باید مصائب اهل بیت را به درستی و با روح حماسه برای مخاطب خود بیان کند چرا که حماسه یعنی عاشورا و عاشورا یعنی حماسه.

وی ادامه داد: جامعه مداحی در مجموعه انتظامی باید نیاز‌های واقعی انتظامی را شناسایی و بر اساس آن‌ها مداحی‌های خود را بسازد. نیاز امروز انتظامی عدالت است، برخورد حکیمانه است و باید مداح انتظامی ارزش‌هایی که مجموعه انتظامی کشور برای آن‌ها می‌جنگد و دفاع می‌کند را در اشعار و روضه‌های خود تبیین کند و حرارت دل مومنین را با نیاز‌های اجتماعی امروز و صف بندی و جبهه بندی جامعه و نیاز‌های واقعی و حقیقی انتظامی ترکیب نماید و شور و شعور را با هم برانگیزد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مداح تو مراسمات بظاهر شادی و مولودی مداحی میکنه و اونجام میخواد اشک مردمو دربیاره
شما نگرانش نباش
آخرین اخبار