رفع تجاوز به حریم راه در جیرفت با جدیت دنبال می‌شود

آئین گفت: صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است و با جدیت با متخلفان و ناقضان حریم برخورد می‌شود.

روح الله آئین در حاشیه بازدید نماینده دادستان جیرفت از اجرای طرح برخود با متخلفان به حریم راه در جیرفت گفت: حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی، وظیفه راهداری است و بدین منظور مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه قضایی در مجموعه ۸ شهرستان جنوبی استان تمام نیروی خود را به کار گرفته است تا از حریم راه‌ها حفاظت کند.

او با اشاره به اینکه در چند روز گذشته با حضور نماینده دادستان جیرفت تعرض به حریم راه‌ها در محور بزرگراهی خلیج فارس (جیرفت_کهنوج) پیگیری شد، افزود: در این اقدام با حضور میدانی نماینده دادستان در محل و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در محل، موارد تخلفی و تجاوز به حریم راه مورد بررسی قانونی قرار گرفت و سبب صدور حکم در محل و بلافاصله اجرای حکم برای رفع حریم شد.

آئین بیان کرد: در این بازدید میدانی، ۴ مورد راه دسترسی غیرقانونی به بزرگراه مسدود و ۵ مورد هم تذکر کتبی دریافت کردند تا در مهلت تعیین شده رفع حریم کنند.

او تصریح کرد: صیانت از حریم راه‌ها با کم‌ترین تعلل در محدوده راه‌های جنوب کرمان انجام می‌شود که در این زمینه با همکاری خوب دستگاه قضایی و وجود اختیارات قانونی راهداری راه تخلف را با همکاری مردم برای متخلفان خواهیم بست.

سرپرست اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از شناسایی ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های جنوب کرمان و تذکر کتبی به متخلفان خبر داد و گفت: در قانون به صورت مشخص ماده قانونی و شرایط رعایت حریم ذکر شده است که مالکان اطراف و حاشیه راه‌ها در صورت هر گونه ساخت و ساز بایستی نسبت به رعایت حریم راه اقدام و در صورت اطلاع نداشتن  از میزان رعایت حریم جاده به اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه یا با تماس تلفنی میزان رعایت حریم را از کارشناسان امر جویا شوند.  

او  از گشت زنی گشت‌های راهداری شهرستان‌ها در محور‌ها به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند موارد تخلفی را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها بصورت شبانه روزی اطلاع دهند تا در کم‌ترین زمان از ساخت و ساز و تجاوز به حریم راه‌ها جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار