توسعه پُست ام‌الدبس برای رفع مشکل برق شهرستان کرخه اقدامی ماندگار است

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی از توسعه پست ام‌الدبس برای افزایش کیفیت برق‌رسانی به شهر الوان در شهرستان کرخه خبر داد.

محمد کعب عمیر گفت: یکی از دغدغه‌های شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در جهت رفع ضعف ولتاژ و پایداری برق روستا‌های محور خسرج و روستا‌های مسیر الوان به بستان و همچنین ایستگاه فرعی عبدالخان و آهودشت، اخذ انشعاب جدید یک خط خروجی از پُست ام‌الدبس بود که در زمان سیل ۱۳۹۸ این پروژه استارت خورد، اما به علت حساسیت کاری، امکان پذیر نبود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی توسعه پست برق ام‌الدبس را مهمترین و بزرگترین پروژه دانست و گفت: مسئولان توسعه این پُست برق را غیر ممکن دانسته، اما با تلاش و پیگیری‌های مستمر توانستیم پس از دوسال این امر مهم اجرایی کنیم.

کعب عمیر می‌گوید: پس از جلسات مستمر و پیگیری‌های فراوان با وزیر نیرو، معاونان وزیر، استاندار خوزستان، مدیرعامل آب و برق خوزستان و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق خوزستان این پروژه مهم که آرزوی دیرینه‌ی مردم شهرستان کرخه بود محقق شد.

به گفته نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی طی روز‌های گذشته با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ساخت و احداث تجهیزات درون ایستگاهی انجام شده و همچنین با همکاری مدیرعامل توزیع برق خوزستان کار احداث ۶۵۰ متر شبکه فشار متوسط خروجی ایستگاه تا شبکه موجود در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: برق روستا‌های محور خسرج و روستا‌های مسیر الوان به بستان که از ایستگاه فرعی عبدالخان و آهوددشت تامین می‌شدند که متاسفانه آن‌ها با ٱفت ولتاژ برق مواجه بودند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: خداروشکر با توسعه پُست برق جدید مردم این مناطق پس از سال‌ها از مشکل ٱفت ولتاژ برق رهایی خواهند یافت.

 به گفته کعب عمیر: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال انجام شده است، سبب رفع مشکل ٱفت ولتاژ و تقویت پایداری و کیفیت ولتاژ تحویلی به شهروندان و رفع فولباری ایستگاه‌های برق شهرستان کرخه خواهد شد.

او گفت: با توجه به شروع پیک مصرف برق از مشترکین درخواست می‌شود برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولر‌های اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.