عضو شورای شهر شیراز با اشاره به ضرورت پایش مناسب محلات به صورت مکانیزه و دستی و ارائه برنامه کارشناسی از وضعیت کوچه‌های خاکی این شهر گفت: باید این وضع سامان یافته و معابری که با گذر سال‌ها از عمر آسفالت آن رها شده و نیاز به تعمیر و روکش دارند، دیده شود.

علی اکبر سلطانی در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه فرصت خدمتگذاری به مردم یک توفیق بزرگ و نعمت الهی است که باید با کار و تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی به مردم آن را غنیمت دانست، اظهار داشت: در مدت زمان دو سال خدمت در کسوت عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حوزه فرهنگی سالی پر تغییر و تحول را به اذعان فعالین فرهنگی و امام جمعه شیراز شاهد بودیم و تلاش‌های مستمر در این حوزه صورت گرفت. 

او گفت: با توجه به نیاز‌های شهر بر اساس طرح جامع حمل و نقل ترافیک شیراز و رصد و پایش مشکلات و نواقص عمرانی در سطح مناطق و بر اساس اولویت‌های احصا شده و پیشنهادات بازو‌های پویا و فعال یاوران شورا در محلات تدوین شد و بیش از صد‌ها پروژه عمرانی در سطح هر منطقه به تفکیک تعریف شد.

سلطانی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و نظارت گام به گام کمیسیون عمران و ناظرین شورا در مناطق و پیگیری یاوران نسبت به سال‌های گذشته تغییرات ملموسی در سطح مناطق در حال رخداد است. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل ۴ خط BRT ریلی شیراز به تثبیت رسید و ۴ خط نیز در دستور کار قرارگرفت که امیدواریم تا قبل از دهه فجر شاهد افتتاح اولین خط BRT شیراز باشیم.

سلطانی ابراز کرد: این روند ضمن کمک به تسهیل عبور و مرور مردم به کاهش هزینه‌های زندگی مردم نیز کمک شایانی کرد.

او با اشاره به اینکه در طول این مدت عزم خود را در تمرکز بر روی خدمت به منطقه محروم و مستعد پیشرفت شهرداری منطقه ۹ شیراز داشته ام، عنوان کرد: این منطقه با ۱۶ محله با صد‌ها گوچه خاکی با کمبود امکانات خدماتی و کمبود پارک و امکانات ورزشی و کوچه‌هایی که بیش از ۴۰ سال از آسفالت آن‌ها می‌گذرد مواجه بود که در طول این مدت ۴۰ سال پای خدمتگزاران زیادی به آن باز شده. اما گرهی حل نشده بود. 

سلطانی گفت: پروژه کمربندی از سال ۸۳ تا کنون با ده‌ها توافقنامه از مدیری به مسئولی واگذار شده بود متاسفانه در پاسکاری بین دولت‌ها و مدیران بی نتیجه مانده بود که با همت شهردار و اعضای شورا و مدیر کل مسکن و شهرسازی استان فارس وضعیت کمربندی جنوبی بعد از سال‌ها نهایی شد. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: تحولی که در مهدی آباد در حال رخ دادن است برنامه احداث ۱۲ پارک محله‌ای، طرح‌های در دست بررسی برای احداث زیرساخت‌های عمومی مورد نیاز مردم اتوبوس‌های خریداری شده به این منطقه و بهسازی بلوار طلاییه و رودخانه چنارراه دار گامی در رشد این منطقه به حساب می‌آید.

سلطانی از شهردار شیراز خواست تا با بازدید‌های منطقه‌ای در تمام مناطق محروم شیراز و محلات قدیمی شهر و محلات تازه تاسیس در توسعه شهری به داد مردم مظلوم رسیده شود و فرصتی جهت بازدید میدانی فراهم شود.

او با بیان اینکه در دوره پنجم نهضت آسفالت در شهر شیراز رقمی حدود ۲ میلیون متر مربع از معابر این شهر به آسفالت و روکش مجدد آسفالت شد، گفت: این معابر بیشتر در بخش مرکزی شمالی و غربی شیراز و در برخی خیابان‌های خاص مورد توجه بود که حداقل در یک منطقه شاهد صد‌ها کوچه هخاکی آماده اسفالت هستیم.

سلطانی افزود: مشکلات عدیده، نبود برنامه مشخص و عدم توجه به این مناطق و همچنین عدم تامین اعتبار در این سال‌ها موجب تحمیل رنج فراوانی به مردمان این مناطق شد.

او با اشاره به ضرورت پایش مناسب محلات به صورت مکانیزه و دستی و ارائه برنامه کارشناسی از وضعیت کوچه‌های خاکی این شهر بیان کرد: باید این وضع سامان یافته و معابری که با گذر سال‌ها از عمر آسفالت آن رها شده و نیاز به تعمیر و روکش دارند دیده شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورا در سال دوم خرید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بوده است، بیان کرد: این اتفاق می‌تواند اثرات مطلوبی در حمل و نقل عمومی شیراز داشته باشد، اما متاسفانه تاکنون عقب ماندگی قابل توجه در این حوزه مشاهده می‌شود و تامین این وسایل حتی به مرحله عقد قرار داد نیز نرسیده است.

سلطانی گفت: در خصوص خرید اتوبوس و تامین و خرید قطار جهت متروی شیراز باید اقدام عاجل شود و با اجرای طرح ترافیک با خطوط بی ار تی در صورت تامین نشدن اتوبوس برای مردم مشکل ایجاد نشود.

او گفت: بر اساس برنامه زمانبندی در خصوص اجرای خط ۲ مترو قرار بر این بود که تا پایان خرداد ماه لینک ارتباطی بین خط ۱ و ۲ برقرار شود و تونل غربی فاز ۱ خط ۲ تا پایان شهریور به بهربرداری برسد و همچنین ۳ ایستگاه این خط در طول سال جاری تکمیل شود و فاز ۲ خط ۲ نیز در مدت زمانی ۳۰ ماه تونل آن تکمیل و ۳ ایستگاه آن بهره برداری شود.

در صد و بیستمین صحن علنی شورای شهر شیراز لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، مبنی بر اعطای مجوز به شهرداری در خصوص انعقاد قرارداد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی در مجموع به مبلغ ۰۰۰‏‏۲۱ میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت اجرای فاز ۳ خط دو و فاز ۲ توسعه غربی خط یک (خط سه) قطارشهری، فاز ۴ خط دو و فاز ۳ توسعه غربی خط یک (خط سه) قطارشهری و بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و با اصلاحات بعدی آن، به تصویب رسید. 

ضمن تصویب دوفوریت لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به انعقاد قرارداد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی ۰۰۰‏‏۲۱ (بیست و یک هزار) میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت اجرای فاز ۳ خط دو و فاز ۲ توسعه غربی خط یک (خط سه) قطارشهری، فاز ۴ خط دو و فاز ۳ توسعه غربی خط یک (خط سه) قطارشهری و بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر احمد بن موسی (ع) با شرکت تامین سرمایه تمدن یا سایر صندوق‌ها و شرکت‌های تأمین سرمایه اقدام کند.

مصوبه دیگر لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص خرید خودرو‌های مورد نیاز شهرداری شیراز از طریق بند ۵ ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۵ با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصوب رسید.

براساس ماده واحده این دستور کار ضمن تصویب دوفوریت لایحه مذکور، به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود تا سقف بودجه و پیش بینی در متمم بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز مستقیما از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو، سایپا و بهمن که تولید کننده انحصاری این محصولات در کشور هستند بر اساس قیمت اعلامی کارخانجات تولیدی فوق الاشاره از ردیف‌های اعتباری خرید ماشین آلات مورد نیاز به شماره ۳۰۲۱۲۱۱۱۳۲۱۲۰۳۲۴ و خرید و تجهیز ماشین آلات به شماره ۳۰۲۱۲۱۱۱۲۲۱۴۰۲۰۵ و خرید و تجهیز چهار دستگاه ون ویژه معلولین به شماره ۴۰۳۱۲۱۱۱۲۲۱۲۰۳۰۱ و خرید و تجهیز چهار دستگاه ون جهت اداره آسیب دیده گان اجتماعی به شماره ۴۰۳۱۲۱۱۱۲۲۱۲۰۳۰۲ براساس بند ۵ ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۵ با اصلاحات بعدی به شهرداری‌های مراکز استان‌ها، کلان شهر‌ها و شهر‌های بالای جمعیت یک میلیون نفر اقدام کند.

همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص همسان سازی شارژ کارت رفاهی پرسنل حجمی شرکت‌های طرف قرارداد، رانندگان استیجاری، بازنشستگان، وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرارداد شهرداری با کلیه پرسنل رسمی و شرکتی در اعیاد و مناسبت‌های خاص، به تصویب رسید.

دستور کار دیگر لایحه شهرداری شیراز، درخصوص انعقاد تفاهم نامه در راستای پیشبرد فعالیت‌های مولد و استفاده از ظرفیت‌های درونی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و خانه صنعت، معدن و تجارت فارس، بود که به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه تفاهم‌نامه‌های همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و خانه صنعت، معدن و تجارت فارس هر کدام بطور جداگانه در ۶ ماده و ۳ صفحه به تصویب رسید.

مصوبه دیگر لایحه شهرداری شیراز، درخصوص بهاء خدمات کارشناسی و فنی (آتش نشانی و خدمات ایمنی)، بود دستور کار دیگر لایحه شهرداری شیراز، درخصوص بهاء خدمات بهره برداری از معابر و فضا‌های عمومی شهری دارای شرایط فنی و ایمنی و عدم ایجاد مزاحمت در تردد، بود که ضمن بررسی به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه از متقاضیان بهره برداری از معابر و فضا‌های عمومی شهری که دارای شرایط فنی (ضوابط شهرسازی و ترافیکی) و ایمنی قابلیت بهره برداری هستند، در صورت عدم ایجاد مزاحمت در تردد برای شهروندان، پس از بررسی و تایید درخواست مذکور توسط شهرداری و تنظیم قرارداد، بهاء خدمات بهره برداری از معابر و فضا‌های عمومی شهری جهت مدت زمان بهره برداری براساس قرارداد محاسبه و اخذ می‌شود.

دیگر مصوبه دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، درخصوص آئین‌نامه اعطای اذن انتفاع اراضی توسط شهرداری جهت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و لغو مصوبات شماره ۳۷۲۴۵ مورخ ۱۴/۱۰/۹۲ و ۱۲۲۳ مورخ ۱۳/۴/۹۸، بود.

براین اساس آیین‌نامه اعطای اذن انتفاع اراضی توسط شهرداری جهت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مشتمل بر ۲۰ ماده و ۱۱ تبصره ممهور به مهر شورا به شرح پیوست به تصویب شورای اسلامی شهر رسید. 

همچنین لایحه شهرداری شیراز، درخصوص پرداخت مبلغ ۲۴۳۹۷۵۰۰۰۰ ریال بایت خسارت وارده به اشخاص در منطقه ۷ در حین انجام وظیفه مأمورین شهرداری منطقه ۷ در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار