مدیرکل سیاسی وزارت کشور "تقوای سیاسی" را گفتمان دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت : این دولت از تمام دوگانه‌های ساختگی سیاسی مانند "میدان و دیپلماسی" عبور کرده است.

عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پنجمین دوره آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور که با حضور فرمانداران استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، کردستان و ایلام به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، از انتخابات به عنوان یکی از مهمترین کارویژه‌های نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت : این مهم یکی از ارکان اصلی نظام و از یادگاران با ارزش امام راحل است.

وی افزود: با انتخابات مردم سالاری دینی آغاز می‌شود و جمهوری اسلامی معنا پیدا می‌کند.

مرادی از جمهوری اسلامی به عنوان یک کل واحد یاد کرد و افزود: این دو کلمه دو مفهوم جدا از هم نیستند و یک کل واحد هستند که یکی بدون دیگری معنایی ندارد.

وی افزود: در حقیقت جمهوری اسلامی مسیری است که مردم محوری را در طول خدا محوری معنا می‌بخشد و برای همین حتی در دشوارترین شرایط جنگ تحمیلی هم نظام جمهوری اسلامی از برگزاری انتخابات غافل نشده و آن را به بهترین نحو ممکن برگزار کرده است.

مرادی گفت: بر همین اساس امروز هم تلاش ما این است که انتخابات پیش رو به نحو شایسته‌ای برگزار شود و معتقدیم این انتخابات محلی برای رقابت‌های سیاسی نیست و نباید باشد و تلاش ما این است که نگاه به انتخابات یک نوع تمرین برای مشارکت، همبستگی اجتماعی و داشتن دغدغه‌های اجتماعی مشترک باشد.

وی افزود: انتخابات فراتر از رقابت سیاسی، فرصتی است برای ساخت افق‌های آینده کشور و این چیزی است که دشمن آن را نمی‌خواهد و برای همین درتلاش است به هر نحو ممکن مانع از برگزاری انتخابات پرشور شود.

این مسئول تاکید کرد: در این شرایط وظیفه همه ما این است که تبیین درستی از انتخابات در جامعه داشته باشیم و به مردم بگوییم که انتخابات هم حق است و هم تکلیف.

وی افزود: انتخابات حق است، چون حق تعیین سرنوشت را به ما می‌دهد و از طرفی هم با نگاه شرعی و هم با نگاه اجتماعی یک تکلیف محسوب می‌شود، چرا که یک هنجار اجتماعی است و همه باید برای ترویج آن پای کار بیاییم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: دشمنان در طول چهل و چندسالی که از عمر انقلاب می‌گذرد همواره در تلاش هستند تا در واقعیت سیاسی کشور دو گفتمان متعارض تحریم و رفراندوم را مطرح کنند و خوشبختانه مردم با بصیرت چهل و چند سال است که با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای آن‌ها را ناکام گذاشته اند.

مرادی گفت: در برابر این توطئه دشمنان ما باید به تبیین اهمیت رای و اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در پیشرفت کشور پرداخته و مردم را نسبت به اهمیت حضور در پای صندوق‌های رای آگاه کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.