وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان فرصت‌های بی نظیری فراهم کرد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین ۲ کشور گفت: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها فرصت‌های بی نظیری برای توسعه روابط فراهم کرد.

او با اشاره به ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران و آذربایجان افزود: رئیس جمهوری ایران نیز بر توسعه روابط از طریق استفاده از ظرفیت‌های بین ۲ کشور تأکید دارد. 

تأکید بر توسعه کریدور شمال – جنوب و بارانداز ریلی آستارا

در این نشست مشترک، توسعه کریدور شمال – جنوب و بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران، همچنین مسائل مختلف تجاری و اقتصادی، حمل و نقل و نیز طرح‌های در حال اجرا و راکد بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

چگونگی کاربری پل جدید خودرویی و بتنی آستارا - آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای که با هدف تسهیل و تسریع در انتقال کالا‌ها و تردد خودرو‌های سبک و سنگین در مرز آستارای ۲ کشور ساخته می‌شود از دیگر دستور کار‌های این نشست مهم اقتصادی بود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی

استاندار گیلان، معاون وزارت امور خارجه، نمایندگان راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، مرزبانی، دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، گمرک، رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان، فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای هیئت ایرانی و معاونان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، وزیر انرژی، وزیر دفاع، معاون آژانس مدیریت منابع آب، معاون کمیته دولتی گمرک، معاون فرمانده نیرو‌های مرزی سرویس دولتی مرزبانی، معاون شرکت احیا و مدیریت آب، معاون آژانس دولتی راهداری، معاون شرکت (سوکار) و همچنین معاون شرکت (آذر انرژی) جمهوری آذربایجان نیز در این نشست حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.