فعالیت ۵۱ کمپ ترک اعتیاد در البرز

معاون توانبخشی بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۵۱ کمپ ترک اعتیاد، ۹ مرکز سرپایی درمان ترک اعتیاد و یک مرکز ماده ۱۶ در استان فعال است.

معصومه توکلی با اشاره به اینکه معاونت توانبخشی در حوزه اعتیاد در چهار سطح پیشگیری، درمان، کاهش درمان و بازتوانی و توانمندسازی خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در موضوع اعتیاد تلاش برای بازتوانی بهبود یافتگان اهمیت زیادی دارد تا آن‌ها بتوانند دوباره به آغوش جامعه بازگردند و پذیرش مناسب داشته باشند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۵۱ کمپ ترک اعتیاد، ۹ مرکز سرپایی درمان ترک اعتیاد و یک مرکز ماده ۱۶ در استان فعال است.

این مسئول تصریح کرد: قبلا شمار کمپ‌های ترک اعتیاد ۹۱ مورد بود، ولی با توجه به گزارش‌های خدمتی نامناسب فعالیت بخشی از آن‌ها متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه این معاونت بیش از ۴۰ شرح وظیفه دارد که یکی از آن‌ها پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال است، ادامه داد: علاوه براین هر ساله غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران نیز انجام می‌شود که سال گذشته پوشش صد درصدی داشته است.

وی این مسئول تاکید کرد: بیشتر فعالیت‌های این معاونت به صورت برون سپاری انجام می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ موسسه حقیقی و حقوقی با ما همکاری دارند.

توکلی با اشاره به تلاش برای پیشگیری از خشونت علیه زنان ابراز کرد: سامانه ۱۴۸۰ آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های خانوادگی، تحصیلی، شغلی ارائه راهنمایی در خصوص اختلالات روانپزشکی به شهروندان است.

معاون توانبخشی بهزیستی البرز افزود: تماس‌گیرندگان با این سامانه می‌توانند در امنیت و بدون مشکل دغدغه خود را مطرح و مشاوره مناسبی دریافت کنند.

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.