معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برگزاری همایش‌های آموزش و ترویجی و آشنایی کشاورزان با آخرین یافته‌ها و دانش روز و استفاده از نهاده‌های استاندارد موجب بهره وری در تولید می‌شود.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه همایش آموزشی و ترویجی سازمان حمایت کشاورزی استان قزوین  اظهار کرد: این همایش برای آشنایی کشاورزان استان با فرآورده‌های کودی بسیار خوب است تا فعالان این عرصه بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: این همایش برای افزایش دانش تولید در واحد سطح و تغذیه گیاهی که مورد نظر کارشناسان کشاورزی است اهمیت دارد و برای بهره برداران مفید است.

راه انجام تصریح کرد: خوشبختانه شرکت‌هایی که از سراسر کشور در این رویداد شرکت کرده اند تولیدات خوبی را برای کشاورزان استان عرضه کردند بخصوص برای این که امروزه تغذیه گیاهی به عنوان یک نیاز اساسی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود و ۳۰ تا ۳۵ درصد در افزایش تولید موثر است لذا آشنایی با آن‌ها ضروری است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: عرضه انواع کود در قالب نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای دسترسی آسان متقاضیان به نهاده‌های کشاورزی بدون واسطه باشد.

وی گفت: این اتفاق سالانه دو بار در سال توسط شرکت خدمات حمایت کشاورزی رخ می‌دهد و استقبال کشاورزان، کارشناسان و عاملان توزیع نهاده‌های کشاورزی از این رویداد آموزشی بسیار خوب بوده و امیدواریم کشاورزان عزیز با بهره گیری از دانش و علوم روز دنیا از این منظر که می‌تواند در پایداری امنیت غذایی ایفا کند بخوبی برخوردار شوند.

راه انجام اظهارداشت: ترویج و آموزش برای ارتقای بهره وری بسیار اهمیت دارد و کشاورزان حتما باید خود را به روز کنند و باید دانست طبیعت آموزش و ترویج پایه و اساس تولید پایدار محصولات کشاورزی است.

این مسئول افزود: در استان قزوین خوشبختانه رابطه همکاران ترویج و شرکت‌های تولیدکننده مواد کودی بسیار خوب است و کارگزاران نهاده‌های کشاورزی این ارتباط را توانسته اند برقرار کنند و نهاده‌هایی که کشاورزان از این شرکت‌ها تهیه می‌کنند در این مواقعی با یک فراخوان کشاورزان جمع می‌شوند و تبادل افکار می‌کنند و از تجارب دیگران هم استفاده می‌کنند که مفید است.

وی در خصوص فعالیت شرکت خدمات حمایتی اظهارداشت: در حال حاضر ارتباط بسیار مناسبی برقرار شده، اما کافی نیست، زیرا ما نیاز داریم همه شرکت‌های مرتبط با تولید و توزیع نهاده‌ها که در کشور فعال هستند در استان ما حضور داشته باشند.

راه انجام یادآورشد: هزاران نوع ماده کودی در کشور ثبت شده و مرکز تحقیقات آن‌ها را تایید کرده و امروز تنها تعدادی از شرکت‌ها توانمندی‌های خود را عرضه کرده اند و باید این فعالیت‌ها بیشتر شود تا امکان رقابت بهتری ایجاد شده و محصولات متنوعی در اختیار مصرف کنندگان و کشاورزان قرار گیرد.

این مسئول گفت: حمایت از این شرکت‌ها مهم است، زیرا این کار هم کشاورزان را مطئمن و امیدوار می‌کند که به این شرکت‌ها اعتماد کنند و از محصولات آن‌ها با اعتماد بیشتری خریداری و استفاده کنند وهم شرکت‌ها می‌توانند شاهد رونق فعالیت خود باشند و به کارهایشان شتاب و رونق بخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.