استفاده از کولر، ۳۰ لیتر در ثانیه مصرف آب را افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: استفاده از کولر آبی در فصل تابستان به طور متوسط ۳۰ لیتر در ثانیه نیاز آبی را افزایش می‌دهد.

فرهاد بختیاری فرگفت: مصرف روزانه کولر ۴۵۰ لیتر آب است بنابراین در فصل گرم سال با توجه به استفاده از کولر برای خنک کردن فضای خانه، میزان مصرف آب به بالاترین حد ممکن می‌رسد.

او گفت: با توجه به اینکه دیگر در همدان به علت تغییرات اقلیمی، افزایش دما خبری از بارش‌های متناوب برف همانند دهه ۶۰ و ۷۰ نیست مگر در مواردی که شاهد بروز سیلاب هستیم باید شرایط کم آبی خود را تطیبق داده و نسبت به مدیریت بهینه آب اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با وجود اینکه اواخر سال گذشته میزان بارش‌ها مناسب بود، اما در مجموع میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۲۷ میلیمتر کاهش داشته است.

بختیاری فر گفت: میزان آب ذخیره شده در سد اکباتان نسبت به پارسال افزایش داشته است، اما ظرفیت نهایی این سد ۳۶ میلیون متر مکعب بوده که تا پر شدن سد فاصله زیادی است.

او یکی از راهکار‌های حفظ و استفاده بهینه از منابع در وضعیت کنونی را مدیریت فشار آب در شب دانست و گفت: طبق آیین نامه شرکت آب و فاضلاب مکلف به رساندن فشار تا حد استاندارد تا پشت کنتور و متناسب با سه طبقه است و افراد ساکن در طبقات چهارم و بیشتر در صورت مواجه با افت فشار باید از پمپ برای جبران این مشکل استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شرکت آب و فاضلاب به منظور مدیریت منابع آبی در شب هنگام با توجه به کاهش میزان مصرف در این زمان، از هدر رفت و تلف شدن آب جلوگیری می‌کند.

بختیاری فر گفت: افت فشار آب شب هنگام تا اذان صبح اعمال شده که در مجموع حدود ۲.۵ تا سه ساعت از طول شب که کمترین استفاده از آب صورت می‌گیرد را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.