دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: امیدوارم نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی که گام‌های نخست خود را بر می‌دارد پابرجا بماند.

نشست صمیمی و آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر در خانه سینما برگزار شد.

کمال تبریزی دبیر نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی ضمن تشکر از عزیزانی که در این نشست شرکت کرده‌اند گفت: دلیل اینکه من پذیرفتم دبیر هنری این جشنواره باشم شهر تبریز است که خود را مدیون آن می‌دانم و فکر می‌کنم در طول فعالیتی که داشتم کمتر به آن پرداختم و امیدوار هستم قبل از بازنشستگی خود در شهر تبریز بتوانم یک کار سینمایی انجام دهم.

وی ادامه داد: من به دو دلیل دبیری این جشنواره را را برعهده گرفتم؛ یک اینکه در شهرمان جشنواره بسیار برگزار می‌شود، اما در این جشنواره تصمیم گرفته شد فیلم‌هایی در یک مجموعه جشنواره مانند که مربوط به اقوام و آداب رسوم است برگزار شود.

اتحاد و یکپارچگی در جشنواره ملی اقوام ایرانی 

کمال تبریزی در ادامه عنوان کرد: فکر می‌کنم این جشنواره باید سالیان قبل برگزار می‌شد تا فرهنگ و رسوم عمیق و گسترده کشورمان به نمایش در بیایید. فکر کردم این جشنواره می‌تواند تاثیر گذار باشد و به اتحاد و یکپارچگی کشورمان تاکید داشته باشد. فکر می‌کنم این جشنواره برای قدم اول و در شروع خود معتبر خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدوار هستم این جشنواره که گام‌های نخست خود را بر می‌دارد پابرجا بماند و شاهد حضور هنرمندان باشیم. همچنین امید دارم شرایطی پیش بیاید که این جشنواره کاملا مستقل و مردمی برگزار شود، اما به هرحال نمی‌شود کمک‌های نهاد‌های کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشت.

تبریزی گفت: دلم می‌خواهد این جشنواره هویت و استقلال خود را حفظ کند و بتواند فیلم‌های مناسب را به نمایش در بیاورد.

کمال تبریزی افزود: امیدوار هستم در تبریز یک جشنواره با شکوه و ارزشمند برگزار کنیم و شاهد حضور اهالی هنرمند سینما باشیم که بتوانند با آداب و رسوم و خود شهر تبریز آشنا شوند.

در ادامه مهدی حیدری رئیس برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: حدود یک سال گذشته درباره قومیت و اقوام به مطالعه می‌پرداختم که به این نتیجه رسیدیم تنها چیزی که در اقوام خالی است، جای جشنواره فیلم اقوام است.

وی ادامه داد: مطمئنا کار موفقی خواهد شد این جشنواره برای کل کشور است و ما به کمک همه اهالی هنرمند، رسانه مطبوعات و ... نیاز داریم؛ امیدوار هستیم شاهد حضور همه دوستان در آبان ماه در شهر تبریز باشیم.

جشنواره ملی اقوام ایرانی باید پا برجا بماند

در ادامه این مراسم اصغر جنابی خواننده اپرا به خواندن یک سرود تبریزی پرداخت.

همچنین شعار نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی، اقوام ریشه ایران زمین معرفی شد.

سپس مرضيه برومند مدیرعامل خانه سینما گفت: نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی برایم خیلی جذاب و هیجان انگیز است و از صمیم قلب می‌گویم کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که تنوع اقوام و آداب رسوم و طبیعت داشته باشد. 

برومند افزود: ما باید قدر کشورمان را بدانیم، اما آنچه که من را آزرده می‌کند این است که قدر ثروت ملی خود را نمی‌دانیم، زیرا باید تلاش کنیم قدر ثروت ملی خود را بدانیم و مواظب آن باشیم و فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای باشد. امیدوار هستم جشنواره خیلی موفقی داشته باشیم.

 اقوام ايران در کنار هم هستند

فرهاد قائدی ضمن حضور در این مراسم گفت: کمال تبریزی همیشه برای ارتقای فرهنگ و هنر این کشور تلاش کرده اند. یکی از ماندگار‌ترین لحظات زندگی من در کنار کمال تبریزی در فیلم شهریار بود.

وی ادامه داد: خداراشاکر هستم که در این رونمایی حاضر شدم. این جشنواره بزرگترین نتیجه‌ای که خواهد گرفت این است که ما می‌خواهیم بگویم یک ملت هستیم و همه اقوام در کنار هم هستیم. اعلام می‌کنم سرباز کمال تبریزی هستم؛ چون می‌خواهم بگویم ما یک ملت هستیم که با هیچ باد و طوفانی از بین نخواهیم رفت. 

علی اصغر شعر دوست ضمن حضور در نشست مراسم رونمایی گفت: باعث افتخار است که در مراسم دعوت شدم. نام اقوام، تبریز و کمال تبریزی باعث شد تا در این رونمایی حضور یابم.
وی ادامه داد: در طی بیش از چهل سالی که در عرصه فرهنگ کار کرده‌ام و تا امروز که در هرجایی بوده‌ام همیشه اقوام یکی از دغدغه های جدی من بوده است. به موسسه فصل هنر تبریک می‌گویم که این مناسبت مهم، جدی و در عین حال ظریف را در دست گرفته‌اند.

علی اصغر شعر دوست ضمن حضور در نشست مراسم رونمایی گفت: باعث افتخار است که در مراسم  دعوت شدم. نام اقوام، تبریز و کمال تبریزی باعث شد تا در این رونمایی حضور یابم.

وی ادامه داد: در طی بیش از چهل سالی که در عرصه فرهنگ کار کرده‌ام و تا امروز که در هرجایی بوده‌ام همیشه اقوام یکی از دغدغه های جدی من بوده است. به موسسه فصل هنر تبریک می‌گویم که این مناسبت مهم، جدی و در عین حال ظریف را در دست گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار