توقیف شترهای سرگردان در تالاب صالحیه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تاثیر چرای شترهای سرگردان در تالاب صالحیه در بروز پدیده گرد و غبار و همچنین از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه، گفت: در همین راستا ۹۱ عدد شتر سرگردان در محدوده این تالاب توقیف شدند.

مجید درگی گفت: در مطالعات به عمل آمده عرصه های محدوده تالاب صالحیه به عنوان کانون ریز گرد استان معرفی شده است و با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن استان البرز و تهران این موضوع در ستاد ملی گرد و غبار مطرح شد که این ستاد مصوباتی برای کاهش و کنترل گرد و غبار داشت.

او گفت: چرا و تردد شتر بیش از حد ظرفیت منطقه، یکی از عوامل مهم در از بین بردن ساختار خاک و تشدید وضعیت غبارخیزی منطقه به شمار می رود که یکی از مصوبات این ستاد کنترل چرای شتر در تالاب صالحیه بود که نخستین گام با همکاری دادگستری و دستگاهای اجرایی و پشتیبانی فرمانداری شهرستان نظرآباد برداشته شد و ۹۱ عدد شتر منطقه توقیف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پیش از این و در ابتدای ابلاغ مصوبات به دستگاه های مربوطه همچون جهاد کشاورزی و امور عشایری استان البرز مهلت داده شد تا شترهای سرگردان و غیربومی را از منطقه اخراج کنند ضمن اینکه یکی از برنامه ها برای کنترل چرای شترها پیش بینی یک محدوده محصور شده برای نگهداری شترها است.

او گفت: با تداوم حمایت دستگاه قضا و اهتمام دستگاه های ذیربط این عامل مهم مدیریت و ساماندهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.