ادعای ژاپن درخصوص آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی

دولت ژاپن ادعا كرده است که کره شمالی به زودی ممکن است موشک‌های بیشتری را پرتاب کند و آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

یروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد این کشور معتقد است احتمالا اقدامات تحریک آمیز بیشتری از سوی کره شمالی از جمله پرتاب موشک و ماهواره و همچنین آزمایش هسته‌ای را در آینده ببیند.

براساس گزارش ژاپن تایمز، او در ادامه تاکید کرد ژاپن به همکاری نزدیک خود در این زمینه با آمریکا ادامه خواهد داد.

پیش از این ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی اواخر روز سه شنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن آزمایش کرد. یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن گفت که هر دو موشک خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده اند. اولین موشک بالستیک مسافت ۵۵۰ کیلومتر و دومی ۶۰۰ کیلومتر را طی کرده است و حداکثر ارتفاع پرواز آن‌ها ۵۰ کیلومتر بود.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که اوایل هفته جاری، پیونگ یانگ هشدار داد که هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

در همین حین برای اولین بار پس از دهه‌ها آمریکا یکی از زیردریایی‌های هسته‌ای خود را وارد آب‌های کره جنوبی کرد. آمریکا طی مدت اخیر نشان داده است که نه تنها نمی‌خواهد تنش‌ها را در شرق آسیا کم کند بلکه با اقدامات تند خود درحال گرم کردن تنور اختلافات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۸ تير ۱۴۰۲
فضولیش به تو نیومده :))

مرگ بر ژاپن و کره جنوبی :))
آخرین اخبار