معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات اشتغالزایی امسال استان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است .

 شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات اشتغالزایی امسال استان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که تاکنون برای یک‌هزار میلیارد تومان مصوبه داریم و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت شده است.

داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشت اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، گزارش گیری در عمکرد سیستم بانکی در جذب منابع و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مشارکت و معرفی طرح‌ها از محور‌های مورد بررسی بود.

وی افزود: بانک‌های صنعت و معدن، پست بانک و پارسیان به دلیل عدم پرداخت مناسب تسهیلات در کارگروه قبلی و در رسانه ملی اعلام شدند که با پیگیری‌های مدیران کشوری این بانک‌ها به ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از بانک‌های ملل، ملت، صادرات، دی، سپه و آینده هم که عملکرد مناسبی در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته‌اند قدردانی کرد و از بانک‌های اقتصاد نوین، پاسارگاد و رسالت هم خواست به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ که زمینه اشتغال است عمل کنند.

وی افزود: چنانچه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص ضعف عملکردشان تداوم داشته باشد تذکرات کتبی لازم به این دستگاه‌ها داده خواهد شد و اطلاع رسانی لازم هم صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان امسال متعهد به ایجاد شغل برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است.

خلیل‌احمد سلامی بیان کرد: اشتغال در دولت سیزدهم یکی از مهمترین موضوعاتی هست که با حساسیت و اهمیت زیادی دنبال می‌شود و نقش و وظایف دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در آن مشخص شده است.

وی افزود: در سال گذشته با همت و تلاش و هماهنگی ارکان مختلف اجرایی، میزان تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان محقق شد که امیدواریم این هم افزایی و هماهنگی در سالجاری نیز ادامه یابد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعهد اشتغال استان برای امسال ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر هست که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بین شهرستانی و بین دستگاهی تقسیم شده است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اشتغال ایجادی خود را در سامانه رصد اشتغال به ثبت برسانند، چرا که منبع آمار اشتغال کشور این سامانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار