فورد با کاهش قیمت کامیونهای F ۱۵۰ لایتنینگ، از جمله کاهش ۱۷ درصدی برای مدل اولیه، جنگ قیمتی در صنعت خودروهای الکتریکی را عمیقتر کرد، زیرا قصد دارد سهم خود از بازار خودروهای برقی تحت سلطه تسلا را افزایش دهد.
این خودروساز در دیترویت که اوایل سال جاری قیمت لایتنینگ را افزایش داده بود، اعلام کرد که توانسته قیمتها را به دنبال بهبود بیشتر و هزینههای مواد اولیه باتری کاهش دهد. لازم به ذکر است که فروش خودروهای برقی فورد در سه ماهه منتهی به ژوئن، ۲.۸ درصد کاهش یافت.
این حرکت در بحبوحه جنگ قیمتی که چند ماه پیش تسلا آغاز کرد، رخ داد که با کاهش فروش خودروهای الکتریکی و انباشتهشدن خودروهای دیگر خودروسازان مواجه شد.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت: فورد لایتنینگ وسیله نقلیه خوبی است، فقط تا حدودی گران است. هفته گذشته، تسلا اعلام کرد که اولین سایبرتراک خود را پس از دو سال تاخیر در کارخانه خود در آستین تگزاس تولید کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، قیمت مواد اولیه باتری یکی از عواملی بوده است که قیمت خودروهای برقی را بالا برده است، اما قیمتهای کبالت و لیتیوم که برای باتریهای برقی ضروری هستند، کاهش یافته است.