کارگروه صیانت از نشر و مبارزه با قاچاق کتاب به ریاست معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه ۲۷ تیر برگزار شد.

،کارگروه صیانت از صنعت نشر، به ریاست معاون امور فرهنگی و با حضور نمایندگانی از دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان تعزیرات حکومتی با موضوع همفکری درخصوص مصادیق مجرمانه پدیده ضد فرهنگی تولید و قاچاق کتاب در سالن جلسات معاونت امور فرهنگی برگزارشد.

احمدوند تاکید کرد، برای مبارزه با قاچاق و تولید و توزیع غیرمجاز کتاب علاوه بر وظایف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دستگاه‌های مختلف قضایی، امنیتی و شهری می‌بایست این وزارتخانه را برای مقابله با این پدیده مخرب یاری دهند.

در این جلسه ظرفیت‌های دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات برای برخورد با پدیده تولید و فروش کتاب‌های غیرمجاز و نیز تکثیر غیرقانونی کتاب‌های مجاز ارزیابی شده تعامل بیشتر با دادسرای فرهنگ و رسانه، اهتمام بیشتر تشکل‌های صنفی و نیز ساماندهی دستفروشان و نظارت بر فروش کتاب در فضای مجازی از محور‌های مذاکرات این جلسه بود.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی‌رغم جلساتی که با سکو‌های فروشگاهی دارای مجوز با موضوع توزیع و فروش کتاب‌های غیرمجاز برگزار شده است، ولی این سکو‌ها کماکان محملی شده‌اند برای فروش کتاب‌های غیرمجاز.
 
احمدوند پیشنهاد پیش‌بینی بسته‌ای برای معاضدت حقوقی ناشران را خوب دانست، ولی برای تکمیل چرخه این فرایند کافی ندانست.
 
در پایان مقرر گردید جلسات این کارگروه هر دو هفته یکبار با حضور برخی از دستگاه‌های ذی‌ربط امنیتی، انتظامی و اجرایی و صنفی برای رسیدن به یک تصمیم واحد برگزار گردد.

برچسب ها: صنعت چاپ ، قاچاق کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.