در مراسمی از سال‌ها رشادت و خدمات صادقانه سردار اصانلو از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت انقلاب اسلامی در تبریز تجلیل شد.

سردار محمدتقی اوصانلو متولد سال ۱۳۴۱ در شهر زنجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور داشت و در عملیات خیبر و بدر جانشین فرمانده گردان در لشکر عاشورا بود.

وی در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ فرمانده گردان غواصی لشکر ۳۱ عاشورا که اغلب آن‌ها را رزمندگان زنجانی تشکیل می‌داد بود و در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ ۳۶ انصارالمهدی شد که همراه با رزمندگان در راه دفاع از کشور رشادت‌های فراوانی به یادگار گذاشت.

سردار اصانلو در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در منطقه شمال غرب کشور را بر عهده داشت.

وی از ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه عاشورا بود و در سال ۱۴۰۰ نشان فتح را از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تجلیل از زنده نامان و شخصیت‌های ممتاز ملی و استانی گفت: تجلیل از فرماندهان مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حقیقت تکریم از مردانگی و مروت است.

حجت الاسلام والسلمین س آل‌هاشم پاسداری از دین و میهن را تاج کرامتی برشمرد و افزود: هر قوم و ملتی که به آن مفتخر می‌شوند عزت می‌یابند و خداوند به میزان تلاششان در محافظت از دین و کشورشان بر عزت و افتخارشان خواهد افزود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سردار حاج محمد تقی اوصانلو از یاران خلف لشکر عاشورایی و سرداران رشید اسلام آقا مهدی باکری، تجلایی و شفیع زاده‌ها است.

عابدین خرم اظهار کرد: امروز به سبب تجلیل از چهار دهه مجاهدت و سنگرنشینی و لبیک گویی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری گرد هم جمع شدیم چون که در مجال این جلسه تنها می‌توان راوی جریانات و رشادت‌های ۴۰ ساله این سردار والامقام بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.