معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، در سال جاری ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث می‌شود.

رامبد نوذری معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به تشریح جزئیات احداث راه روستایی در چند سال اخیر در استان پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان با هزینه‌ای قریب به ۱۱۰ میلیارد تومان احداث شد که با این اقدام ۲ هزار و ۱۳۰ خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار شدند.

او اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ در عملی جهادگونه احداث راه روستایی در استان پیشرفت چشمگیری داشت و توانستیم ۱۸۰ کیلومتر راه را با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان احداث کنیم.

نوذری گفت: با احداث این میزان راه روستایی ۷ هزار و ۷۰۰ خانوار از راه آسفالت بهره‌مند شوند.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به هدف گذاری احداث ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی سال جاری، خاطر نشان کرد: شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه اسفالته ۷۱ درصد است در حالی که این میزان در متوسط کشوری ۸۴ درصد می‌باشد.

نوذری با بیان اینکه در استان یکهزار و ۷۸۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم، افزود: ۴۱۲ روستای استان که طول راه‌های آن‌ها هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، فاقد راه آسفالته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.