عادل شیشهگری گفت: شوراهای چهارم و پنجم شهر اهواز در مدت هشت سال فعالیت خود ۲۲ طرح مصوب کردند که شاید یک یا ۲ طرح مفید و فنی بودند، ولی در ۲ سال ابتدایی شورای ششم، ۱۷ طرح که مشکلات ۲۰ تا ۳۰ ساله شهرداری اهواز را حل میکند به تصویب رسیدند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز میگوید: گفتن انجام ممیزی املاک کار راحتی است، اما این کار به ساختار، سیستم و فرآیند خاصی نیاز دارد.
او ادامه داد: اجرای برخی طرحهای مصوب زمانبر، سنگین و نیازمند ساختار و عزمی برای اجرایی شدن است؛ در بسیاری از موارد کارها آغاز شدهاند، اما ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت به ثمر ننشینند.
شیشه گری گفت: اواخر سال گذشته مصوب شد که قانون سامانه ستاد اجرایی شود؛ قانونی که بر زمین مانده بود و مشکل در ورود به این سامانه یکی از عوامل تاخیر در بسیاری از امور و طرحها شد.
به گفته او بسیاری از مناقصات، شرکت کننده نداشتند، زیرا پیمانکاران بومی و همکاران شهرداری با این سامانه کار نکرده بودند و این مساله موجب ایجاد وقفه در اجرای طرحها شد، اما این کار منطقی و اصولی باید انجام میشد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: در سامانه ستاد میتوان پیمانکار بومی و غیربومی را مشخص کرد در خصوص نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت، یکی از دلایل این مساله اجرای طرح فاضلاب اهواز توسط آبفا است.
او میگوید: تا زمانی که آبفا همزمان با بیش از ۱۵۰ پیمانکار در سطح شهر مشغول کار است، نارضایتیها چند برابر میشود؛ بعضی تفاوت بین فعالیت آبفا، شهرداری و دستگاههای دیگر را در ارایه خدمات تشخیص نمیدهند.
شیشه گری گفت: در حوزه آبهای سطحی اقدامی نشده است، طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.
به گفته او نظر دوستان، رفع مشکلات در قالب طرحهای جامع و طرح علاجبخشی بود، اما آیا این انتظار وجود دارد که پس از سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیگر آبگرفتگی نداشته باشیم؟ من نماینده شورا در بحث پروژه دفع آبهای سطحی بودم، اما هیچ شخصی در خصوص این کار از من سوال نکرد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: طرح جامع دفع آبهای سطحی اهواز بسیار سنگین است و مشکلات حادی دارد؛ ممانعتها درخصوص بستن مسیرهایی مانند بلوار گلستان و عبور خط انتقال از زیر مسیر ریل راه آهن برخی از مسایل اجرای پروژه هستند.
او میگوید: بخش حقوقی شهرداری اهواز کاری درخصوص مترو اهواز انجام نمیدهد؛ قراردادی با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده و سیستم حقوقی این دانشگاه در حال پیگیری مساله حقوقی این طرح است و کار با جدیت در حال پیگیری است.
شیشه گری گفت: از اوایل فعالیت در شورای اسلامی شهر، علاوه بر بعد نظارت پا به پای شهرداری اهواز بودهایم تا مسایل شهر حل شوند و این روند تا آخر دوره شورای شهر ادامه دارد.
یکی نیست به شهردار اهواز بگه تا الان خودت سمت مهدیس نورد لوله رفتی، خودت میتونی اونجا زندگی کنی زن بچت میتونن اونجا زندگی کنن وضعیت کوچه هاشو دیدی، فقط شعار میدی سمت روستاها هم بری دیگه اینجوری نیست
کیفیت آسفالت تاسف بار است.
برای دفع اب های سطحی باید به فکر جوی هایی رو باز در راستای فاضلاب زیر زمینی بود.مشابه کاری که در منطقه نیوساید و شهرک نفت اجرا شده است.