رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال با همکاری دستگاه قضایی ۱۷۵ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی این شهرستان بازپس گیری شده است.

سید انور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال با همکاری دستگاه قضایی ۱۷۵ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی شهرستان بازپس گیری شده که بخش عمده آن مربوط به روستای خورخوره از توابع بخش مرکزی بوده است.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۲۷۵ میلیون تومان با عنایت به ضرر و زیان وارد شده به منابع طبیعی از متخلفان به عنوان جریمه اخذ شده است.

حسینی با بیان اینکه امسال ۴۱ پرونده جدید تصرف تشکیل شده، افزود: ۱۰۹ هکتار منابع قرق شده توسط متخلفان شناسایی و پرونده آن‌ها برای پیگیری تحویل مراجع قضایی شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه امسال ۱۱ مورد تخلف به مساحت حدود ۱۰ هکتار به صورت داوطلبانه و با همکاری افراد متجاوز رفع تصرف شده و تلاش برای بازپس گیری منابع طبیعی و اراضی ملی در سطح شهرستان همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به مأموران یگان حفاظت با سامانه ۱۵۰۴ به این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.