تقویت بخش نظارت بر تخلفات شهری در مهاباد

شهردار مهاباد با اشاره به تقویت و افزایش نیرو‌های بخش ساخت و ساز گفت: شهرداری مهاباد بخش نظارت بر تخلفات شهری را تقویت کرده است.

بابک رستم پور شهردار مهاباد گفت: امسال با همکاری اداره راه و شهرسازی گشت‌های مشترک نظارت بر ساخت و ساز‌های غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهر تشدید شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی زمین‌های قولنامه‌ای افزود: امسال ۱۱ نفر در رابطه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و همچنین سد معبر شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

رستم پور با بیان اینکه در همین رابطه حکم تخریب ۴۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز صادر شده، اضافه کرد: همچنین ۲۰ دستگاه ماشین آلات ساخت و ساز شامل هفت جرثقیل، چهار بیل مکانیکی، سه دستگاه دکل پمپ بتن، سه دستگاه کمپرسی و سه دستگاه میکسر توقیف شده است.

وی همچنین از جمع آوری ۴ دکه غیرمجاز در سطح شهر خبر داد و گفت: امسال همچنین ۶۲۱ مورد اخطاریه و تعطیلی کار در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز و نداشتن گواهی عدم خلافی و شاکی خصوصی صادر شده است.

به گفته شهردار مهاباد، تخلفاتی همچون ساخت و ساز بدون پروانه، رعایت نشدن اصول ایمنی و استحکام در ساخت بناها، تغییر کاربری درجریان ساخت و ساز، نبود نظارت کافی از سوی مسئولان فنی، تراکم ساختمان سازی، ارتفاع اضافی بنا‌ها و ساخت و ساز‌های خلاف ضوابط به صورت پیشروی طولی نه تنها موجب ناهنجاری کالبدی در سیمای شهری شده بلکه در حال ایجاد مشکلاتی برای محیط اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.